در دنیا مکان و در آخرت ایمان

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: همه ما بارها این عبارت را شنیده‌ایم که پول چرک کف دست است ولی زمانی که موقعیتی برای ما پیش می‌آید حاضریم تمام میکروب‌ها از سروکولمان بالا بروند ولی بتوانیم شب‌ها با خیال راحت چرک‌های کف دستمان را بشماریم و در ویلای دوبلکسمان با شلوارک گل‌دار دراز بکشیم و تنها دغدغه‌مان این باشد که فردا برای تفریح سواحل نیس را انتخاب کنیم یا میامی را.

هیچ‌کس از پول بدش نمی‌آید و دوست دارد برای آینده‌اش سرمایه‌گذاری درستی بکند یک مثالی هست که می‌گوید:” در دنیا مکان و در آخرت ایمان “برای همین نسل گذشته همه پولشان را می‌دادند زمین تا خانه‌دار شوند. .ولی این زندگی لاکژری بلای جان همه شده است. حتماً در اطراف شما هم حداقل یک نفر است که تمام هست نیستش را پای شرکت‌های هرمی داده انگار هر چه بیشتر سریال می‌سازند مردم برای سرمایه‌گذاری بیشتر عجله می‌کنند. رئیس پلیس آگاهی ناجا اعلام کرده‌اند:” در ۹ ماهه سال جاری،۸ شرکت هرمی پلمپ شد”.

یک‌زمانی خاطرم هست که می‌گفتند هزار تومان بدهید یک برگه سبز بخرید و بعد از مدتی ثروتمند شوید. همان روزها کل فامیل خانه عمویم جمع شدیم و این ماجرا را ازنظر اقتصادی تحلیل کردیم یکی می‌گفت: فکر کن این هزارتو من رو دادی یک کیلو گوجه‌فرنگی ،یکی دیگر می‌گفت: من حساب کردم که تا سرسال با این پول می‌توانم یک خانه نوساز بخرم یکی می‌گفت :من فردا می‌روم و از اداره استعفا می‌دهم. آن ماجرا تمام شد بعد قضیه گلد کوییست آمد. طوری شده بود که بچه‌ها پدرهایشان را پر زنت می‌کردند و پدرها بچه‌هایشان را. هر دوست قدیمی را می‌دیدی در کار گلدکوییست بود فرقی نداشت در دستشویی بودی یا در حال چرت زدن یک نفر پشت در منتظر بود تا پرزنتت کند و تو را از این فلاکت نجات دهد. حتی یک‌بار در دانشگاه یکی از دوستانم مرا دعوت کرد بود کوه، یک‌دفعه دیدم هفت نفر دارند مرا پر زنت می‌کنند به‌هرحال آدم با آدم فرق می‌کند یکی مثل من فقط روی خودش سرمایه‌گذاری می‌کند یکی هم‌روی جیب دیگران.

این روزها مردم آن‌قدر برای ثروت شدن عجله دارند که تا به خودت می‌آیی یکی کلاه سرت می‌گذارد و در همان لحظه یکی دیگر کلاهت را برمی‌دارد. عجیب برایم این است که اسم این ماجرا را زرنگی می‌گذارند نه کلاه‌برداری. تا زمانی که مردم بخواهند بدون تلاش به‌جایی برسند این ماجرا هم ادامه دارد و هرروز افراد بیشتری سرمایه‌شان را از دست خواهند داد.

پایان پیام

کد خبر : 75472 ساعت خبر : 8:41 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75472
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات