استقبال برخی موزه‌های تهران از دهه فجر

استقبال برخی موزه‌های تهران از دهه فجر

برخی از موزه‌های تهران همزمان با دهه فجر، نمایشگاه‌هایی را برای بزرگداشت این مناسبت برگزار می‌کنند، موزه ملت کاخ سعدآباد، موزه ملی ملک و مجموعه نیاوران نمونه ای از این موزه‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نمایشگاه ماکت‌های هواپیما و لوح‌های نیروی هوائی (دوره پهلوی) از فردا پنج‌شنبه در کاخ ملت سعدآباد به مدت یک ماه برگزار ‌می‌شود.

این نمایشگاه شامل کلکسیونی از  ۱۱ عدد ماکت هواپیما، پنج لوح مربوط به نیروی هوائی کشورهای مختلف و یک ماکت برج مراقبت جزو مجموعه اشیای اهدایی به پهلوی دوم است.

همچنین این نمایشگاه، با هدف نمایش ادواری اشیای موجود در مخازن کاخ  موزه ملت که امکان بازدید از آنها تا کنون برای بازدیدکنندگان میسر نبوده، برپا شده است.

بازدید رایگان از موزه ملک در دهه فجر

نخستین موزه وقفی- خصوصی کشور، _کتابخانه و موزه ملی ملک_ دوستداران آثار تاریخی و موزه‌ای را به بازدید رایگان از تالارهای موزه‌ای بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، به مناسبت دهه فجر دعوت می‌کند.

تالار سکه، تالار کمال‌الملک و خاندان غفاری، تالار کتابت و نگارگری، مجموعه اهدایی بانو عزت‌ملک _ دختر بزرگ حاج حسین آقا ملک _ واقف این گنجینه از جمله تالارهایی هستند که در این دهه امکان بازدید آن‌ها به طور رایگان وجود دارد.

همچنین نمایشگاه «گل‌ومرغ؛ منتخب آثار بانوان هنرمند معاصر» هم‌زمان با آغاز دهه فجر و آغاز ایام فاطمیه تا ولادت حضرت زهرا (س) در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شد.

این نمایشگاه، آثار هنری چهار بانوی هنرمند را در زمینه هنر نگارگری و گل‌ومرغ به نمایش می‌گذارد. مژگان رضایی، نرگس یوزباشی، مهری ابوالقاسم و مریم ابراهیم یزدی، هنرمندانی هستند که آثار آن‌ها به نمایش درآمده‌اند.

استقبال برخی موزه‌های تهران از دهه فجر

نمایشگاه «گل‌ومرغ؛ منتخب آثار بانوان هنرمند معاصر» از ۱۱ بهمن تا ۱۱ اسفند در نگارخانه کتابخانه و موزه ملی ملک برپاست.

دهه فجر در کاخ نیاوران

همزمان با آغاز دهه فجر، مجموعه‌ای از تصنیف‌های انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷،  در کاخ اختصاصی نیاوران به نمایش در می‌آید.

این تصنیف‌ها از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۸ تا ۱۶ در کاخ اختصاصی نیاوران به نمایش درآمده‌اند.

همچنین در این روزها، دو اثر از محسن وزیری مقدم در موزه جهان‌نما برای نخستین بار به نمایش در می‌آید.
این دو تابلو که توسط محسن وزیری مقدم در سال ۱۳۹۵ به موزه جهان‌نما هدیه شد شامل دو اثر لیتوگرافی و سیلک اسکرین است و برای نخستین‌بار از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه در معرض نمایش قرار می‌گیرد.

*عکس این خبر تزئینی است.

پایان پیام

کد خبر : 77615 ساعت خبر : 5:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77615
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات