اصحاب رسانه و قلم، آیینهٔ ملت و دولت هستند

عزل و اخراج فرماندار گلپایگان را به دستور استاندار اصفهان «دکتر مهرعلیزاده» اتفاقی طریف و مبارک می‌دانم که نویدبخش آینده‌ای روشن برای ملت ایران ، مسئولان نظام و اهالی قلم و کاغذ است.

پایگاه خبری گلونی، محمد سعید اکبری: کمی به گذشته برگردیم! نه خیلی دور همین چند سالِ پیش، سال‌های که در اذهان اصحاب رسانه یادآور تلخی و اختناق است، سال‌هایی که رسانه‌ها چاره‌ای جز تعریف و تمجید دولت نداشتند و اگر قلم را طوری می‌چرخاندند که به مزاج بعضی‌ها خوش نمی‌آمد هم قلم‌شان را می‌شکستند هم آبرو و اعتبارشان را می‌دریدند. متاسفانه هنوز هم کسانی هستند که فکر و عمل‌شان تداعی کننده و منادی همان گذشتهٔ نه‌چندان دور است و بر همان طرز تفکر و منش غلط استوار هستند و همچنان بر تحجر خود باقی مانده‌اند و گمانِ خبط می‌کنند که اگر رسانه‌ها آزاد و فارغ باشند، آزادی از دولت و دولت مردان سلب خواهد شد و اجتماع را به حاشیه‌ای دور خواهد برد.

درضمن این را نکته را عرض کنم که تفاوت بین خبر درست‌وصحیح و شانتاژ خبری کاملا مشخص است و به‌شدت با رسانه‌های زرد و خبرنگار نما‌ها و پاپاراتزی‌‌ها مخالف هستم، قصدی هم ندارم که سنگ آنها را بر سینه به‌زنم و به‌طرفداری از آنها دست به قلم ببرم زیرا همین رسانه‌های زرد و خبرنگارنماها بیشتر از هر کس دیگری به‌این عقیدهٔ صواب و باورِ صداقانه و روشن‌گرانه خدشه وارد کرده اند و سبب افزایش و تکثیر این عقیدهٔ کهنه و مندرس شده اند تا نگاهی خسمانه از سمتِ بعضی از مسئولین، همراه با تکبر و تبختر بر قشر خبرنگار جامعه حاکم شود و گاهی هم با بغض و کینه و وهن متبلور گردد و زخمی ژرف بر پیکر اهالی رسانه و قلم بیندازند و خاطر این مردانِ شریف را مکدر گرداند.

اما اگر جامعه‌ای رسانه‌اش مسکوت، خبرنگارش محبوس و قلمِ نویسندگانش معدوم شود بی‌ریب آن جامعه قدرت رشد و تعالی را از خودش دریغ کرده است. اجتماعی پویا و سرزنده خواهد بود که رسانهٔ آن پُر طمطراق باشد و با ‌فراغبال و آسودگی مطلق زبان به انتقاد سازنده بگشاید و در امنیت کامل و البته بدون هر قِسم غرض ورزی دست بر قلم ببرد و با رقیمهٔ‌هایش این شعر پروینِ اعتصامی را جانی دوباره ببخشد «شعرِ من آینۀِ کردارِ تُست | ناید از آئینه به جز حرفِ راست» تا همه بدانند و فهم کنند که اصحاب رسانه و قلم، آیینهٔ ملت و دولت و مردان‌سیاست هستند و راه و هدف‌شان هرگز از راه و مقصود دولت و ملت ایران جدا نبوده و نیست.

این مطلب را فقط و فقط برای فرماندار گلپایگان و همفکرانش نوشتم که بدانند اصحاب رسانه و مسئولان دلسوز نمی‌گذارند دوباره سر از خاک بیرون آورید و تبدیل به درختی تنومند شوید و سایه‌ای وحشتناک را مجدد بر سر اهالی قلم و کاغذ بیندازید. عزل و اخراج فرماندار گلپایگان را به دستور استاندار اصفهان «دکتر مهرعلیزاده» اتفاقی طریف و مبارک می‌دانم که نویدبخش آینده‌ای روشن برای ملت ایران ، مسئولان نظام و اهالی قلم و کاغذ است.

پایان پیام

کد خبر : 77599 ساعت خبر : 5:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77599
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات