بازی پسر جورج اورول در نمایش پدرش

پسری که «جورج اورول» چند سال پیش از مرگ به فرزندخواندگی پذیرفت، در نمایشی از پدرش ایفای نقش می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «گاردین» نوشت: «ریچارد بلر» فرزندخوانده «جورج اورول» (با نام اصلی «اریک بلر») در اقتباس موزیکالی از نمایشنامه «جاده‌ای به سوی اسکله ویگان» ایفای نقش می‌کند.

«بلر» شش سال پیش از مرگ «اورول» (۱۹۵۰) از سوی نویسنده مطرح کتاب‌هایی چون «مرزعه حیوانات» و «۱۹۸۴» به فرزندخواندگی پذیرفته شد. او قرار است در نمایشنامه موزیکال برگرفته از اثر پدرش نقش راوی را داشته باشد. این نمایش از ۲۷ آوریل در منطقه ویگان در نزدیکی منچستر به روی صحنه می‌رود.

این اثر موزیکال که همکاری هنرمندان و ساکنان بومی این منطقه ساخته می‌شود، علاوه بر تاریخچه‌ای از «ویگان»، به آینده احتمالی این شهر می‌پردازد.

«جورج اورول» سال ۱۹۰۳ با نام اصلی «اریک بلر» در بوتیهاری هند که در نزدیکی مرز نپال واقع است، متولد شد. این داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی با دو کتاب پرفروشش و نیز با نقدهای پرشماری که بر کتاب‌ها می‌نوشت، یکی از بهترین وقایع‌نگاران فرهنگ و ادب انگلیسی قرن بیستم محسوب می‌شود.

«اورول» تنها چند سال اول زندگی‌ را در این خانه سپری کرد و در دوران کودکی همراه خانواده‌اش به انگلستان رفت. او از سال ۱۹۲۲ تا ۱۹۲۷ در کشور برمه در خدمت نیروهای پلیس بود. زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعث نگاه ویژه او به پدیده فقر شد؛ موضوعی که مهمترین عنصر آثار او را تشکیل می‌دهد. «اورول» نیز همچون بسیاری از نویسندگان و روشنفکران اروپایی هم‌عصر خود، در دهه ۱۹۳۰ به اسپانیا رفت تا علیه ارتش فاشیست ژنرال «فرانکو» مبارزه کند. او در این جنگ مجروح شد و هرگز کاملاً بهبود نیافت و همین جراحت در سال ۱۹۵۰ او را به کام مرگ کشاند.

پایان پیام

کد خبر : 78685 ساعت خبر : 1:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78685
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات