باشه‎آهنگر: خوزستان‌ هم برای فیلم‌های جنگی هزینه کند

باشه‎آهنگر: خوزستان‌ هم برای فیلم‌های جنگی هزینه کند

کارگردان “سرو زیر آب” گفت: اگر یک سری از سرمایه‌ها برای ساخت فیلم‌های مختلف در استان خوزستان هزینه می‌شود، باید برای ساخت فیلم‌هایی که جنگ را روایت می‌کنند نیز هزینه شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی،، محمدعلی باشه‌آهنگر با اشاره به داستان فیلم “سرو زیر آب” اظهار کرد: داستان این فیلم یک درام انسانی پیچیده در سال ۶۶ است که در معراج شهدای مرکزی شهر اهواز اتفاق می‌افتد و به نوعی در حوزه روابط انسانی میان ادیان و قومیتهای ایرانی شکل می‌گیرد.

وی افزود: این فیلم دارای شخصیت‌های بسیار زیادی است و بازیگران مختلفی نیز در این فیلم بازی می‌کنند.

کارگردان خوزستانی “سرو زیر آب” در خصوص اتفاقی که باعث شد این فیلم را بسازد، گفت: در طول این سال‌ها هر فیلمی که ساخته‌ام در حوزه جنگ بوده و به نوعی از زوایای مختلف به جنگ نگاه کرده‌ام. برخی از داستان‌هایی که روایت کرده‌ام مانند “نیمه گمشده” و “ملکه” در خط مقدم جنگ اتفاق افتاده و برخی از آن‌ها نیز مانند “بیداری رویاها” و “فرزند خاک” در سالهای پس از جنگ رخ داده است.

باشه‌آهنگر عنوان کرد: “سرو زیر آب” نیز در انتهای جنگ رخ می دهد و اتفاقاتی که در اطراف اهواز رخ داده است را به تصویر میکشد. این فیلم اتفاقاتی داستان بازگشت پیکر شهیدان و همچنین مصائبی که بر خانواده‌های آن‌ها گذشته است را روایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه افتخار می‌کنم که فرزند خوزستان هستم، گفت: زوایای بسیار ناشناخته‌ای در حوزه جنگ وجود دارد. برای آنکه بتوانیم این نگاه‌ها را به فیلم تبدیل کنیم به یک ذهن آماده، فرصت طلایی و امکانات مطلوب نیاز داریم.

این کارگردان با بیان اینکه بیشتر شهرهای مهم خوزستان درگیر جنگ بوده‌اند، اظهار کرد: در همه شهرهای منحصر به فرد استان چه به لحاظ اقتصادی و یا اجتماعی اتفاقات بسیار دردناکی و مقاومت‌های بسیار مهمی رخ داده و همه آن‌ها ناگفته مانده است.

باشه‌آهنگر ادامه داد: باتوجه به اینکه بیشتر شهرهای خوزستان درگیر جنگ بوده‌اند، اگر قرار است زوایای پنهان جنگ روایت شود، ابتدا باید خود خوزستانی‌ها این زوایای پنهان و ناشناخته جنگ را به تصویر بکشند.

وی افزود: اگر یک سری از سرمایه‌ها برای ساخت فیلم‌های مختلف در استان خوزستان هزینه میشود، باید برای ساخت فیلمهایی که جنگ را روایت میکنند نیز هزینه شود. در خوزستان شرکتهای مختلف نفتی، پتروشیمی و سرمایه‌های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد که باید به ساخت آثار و حفظ سرمایه‌ها کمک کنند اما متاسفانه در این راستا هیچ گونه اتفاقی نمی افتد.

باشه‎آهنگر: خوزستان‌ هم برای فیلم‌های جنگی هزینه کند

این کارگردان عنوان کرد: سرمایههای دولت و بسیاری از ارگانها اگر قرار باشد در کشور برای ساخت فیلمهای مختلف تقسیم شود، قطعا سهم اندکی به استان خوزستان میرسد اما سرمایههای بسیاری مانند شرکت‌های نفتی، بنادر، پتروشیمی ها و… در استان وجود دارد که باید برای هموار کردن کار، پا به میدان بگذارند تا جوانان خوزستانی بتوانند خاطرات جنگ را به تصویر بکشند.

باشه‌آهنگر با اشاره به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر که اکنون در حال برگزاری است، گفت: امسال فیلم‌های زیادی را در این جشنواره ندیدم، زیرا درگیر اکران فیلم خودم هستم و نمیتوانم خیلی درباره فیلم‌های اکران شده صحبت کنم. امیدوارم جشنواره امسال جشنواره گرمی باشد و فیلم‌هایی که وارد جشنواره شده اند، بتوانند نظر مخاطبان را جلب کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: علاقه داشتم که در جشنواره امسال فیلم‌های نگاه نو، هنر و تجربه و بخش‌های دیگری نیز در جشنواره حضور پیدا می کرد تا جوانان بیشتری در جشنواره وارد شوند و فیلم آن‌ها دیده شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

باشه‎آهنگر: خوزستان‌ هم برای فیلم‌های جنگی هزینه کند

پایان پیام

کد خبر : 79778 ساعت خبر : 12:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79778
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات