بررسی ابعاد مختلف تحقیق و تفحص از همشهری

بررسی ابعاد مختلف تحقیق و تفحص از همشهری

جلسه درخواست کنندگان تحقیق و تفحص از موسسه همشهری با شهردار تهران و مدیرعامل موسسه همشهری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اعضای شورای شهر در این جلسه که عصر امروز برگزار شد، ابهامات خود را در خصوص فعالیت موسسه همشهری مطرح کردند و حاجی به سوالات آنها پاسخ داد.

حاجی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۳۰۰ نفر در موسسه همشهری مشغول به فعالیت هستند، گفت: حدود نیمی از این افراد مازاد هستند و یکی از دلایل زیان‌ده بودن موسسه همشهری نیز نیروی انسانی مازاد است.

وی با بیان اینکه مردم تهران روزنامه همشهری را به قیمت ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند اما حتما پول چاپ و … بیشتر از این عدد می‌شود، گفت: درآمد اصلی موسسه از آگهی‌هایی است که در روزنامه منتشر می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه همشهری با بیان اینکه برای اولین بار موسسه همشهری در سال ۹۵ زیان‌ده شد، گفت: حدود ۲۷ میلیارد تومان سال گذشته موسسه همشهری زیان دید که بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها ناشی از پرسنل بود.

به گفته وی، همشهری برای شهرداری کارهای زیادی انجام داده اما متاسفانه هنوز پولش پرداخت نشده است، به عنوان مثال ۲٫۵ میلیارد تومان برای منطقه ۱۲ مجله تهیه کردیم و یا فیلم مستندی از منطقه ۱۲ ساختیم.

وی در خصوص وضعیت ضمیمه‌های همشهری، گفت: برای هر استان ضمیمه هشت صفحه‌ای داریم که به زودی به چهار صفحه تقلیل می‌یابد. همچنین در حال تغییر در  ضمیمه همشهری محله هستیم به گونه‌ای که قرار است این ضمیمه به چهار صفحه آن هم در داخل روزنامه اصلی تقلیل یابد که اختصاصا این چهار صفحه به بررسی مسائل محلات تخصیص داده می‌شود. ضمیمه آشپزی نیز تعطیل شد اما مورد اعتراض قرار گرفت و آگهی‌هایی داشت که خرجش را در می‌آورد.

حاجی همچنین گفت: ما احساس نیاز به موضوع تحقیق و تفحص نمی‌کنیم اما از آن استقبال کرده و به شورای شهر نیز کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در رابطه با خرید کاغذ ابهاماتی وجود داشت اظهار کرد:  باید بگویم یکی از نیازهای روزنامه‌ها بعد از نیروی انسانی، کاغذ است . متاسفانه بازار متلاطم و عجیب غریب شده است، باید با وزارت ارشاد و صنعت صحبت کنیم تا این مشکلات مرتفع شود.

بررسی ابعاد مختلف تحقیق و تفحص از همشهری

وی با بیان اینکه آخرین قیمتی که ما کاغذ خریدیم کیلویی ۲۳۵۰ تومان بود که حالا حدود ۴۰۰۰ تومان، یعنی دو برابر شده است، گفت: هفته گذشته چاپخانه آگهی‌ها تنها برای ۲۴ ساعت کاغذ داشت که مجبور شدیم هر چه سریعتر کاغذ تهیه کنیم و باید بگویم در خیلی از شرایط از ما کاغذ قرض می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور در موسسه همشهری مستقر است و در خصوص قرارداد توزیع، چاپخانه و … در حال بررسی است، گفت: البته ما آماده همکاری با شورای شهر هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۳ موسسه همشهری ۶۱ میلیارد تومان سود داشت اما در سال گذشته ۲۷٫۵ میلیارد تومان زیان ده شده بود، گفت: علت عمده این عدم سوآوری استخدام‌های اواخر سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ بود و همچنین کاهش درآمدهای آگهی‌ها که بر روی سوددهی موسسه تاثیر گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز با بیان اینکه در ابتدای این جلسه محمدعلی نجفی شهردار تهران نیز حضور داشت گفت: هم شهردار و هم مدیرعامل موسسه همشهری از انجام تحقیق و تفحص استقبال کرد. چرا که معتقدند تحقیق و تفحص به شفاف سازی وضعیت همشهری کمک می‌کند و موجب اغناء می‌شود اما ما تاکید داریم که باید از برند موسسه همشهری که یک موسسه فرهنگی است مراقبت کنیم و نباید این برند لطمه بخورد.

وی ادامه داد: جای تعجب است که در عرض دو سال موسسه همشهری از سود ۶۱ میلیارد تومانی به ضرر ۲۷ میلیاردی رسید که این مسئله نگران کننده است و انتظار داریم با توجه به سابقه و برند همشهری این موسسه همچنان در مدار تاثیرگذاری به عنوان موسسه فرهنگی و اقتصادی بماند.

وی با بیان اینکه روزنامه همشهری رابط بین مردم و مدیریت شهری است، گفت: روزنامه همشهری حتما باید مشکلات را منعکس کند اما بعضا دیده می‌شود که با اوضاع موجود فاصله دارد. به گونه‌ای که چندی پیش شاهد بودیم یک رسانه خبرسازی جعلی در مورد نامگذاری معبری به نام مصدق علیه شورا انجام داد و من هفته گذشته تذکر دادم اما می‌بینیم که یک هفته بعد روزنامه همشهری با من مصاحبه می‌کند و در صفحه سومش این مصاحبه را چاپ می‌کند. در حالیکه قبلا خبر دروغ تیتر یک شده بود.

بررسی ابعاد مختلف تحقیق و تفحص از همشهری

وی در ادامه با بیان اینکه حاجی مدیرمسئول همشهری در مورد نیروهای مازاد برنامه‌هایی دارد، گفت: وی در جلسه اعلام کرد که قرار است خبرگزاری شهر راه اندازی شود و بخشی از نیروهای مازاد همشهری در این قسمت استفاده خواهند شد. همچنین بحث همشهری دیجیتال مطرح است و همچنین یک مجموعه‌ای در خیابان انقلاب وجود دارد که می‌توانند بخشی از تولیدات همشهری را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعاتی که در این جلسه بحث شد بحث یکسان سازی قیمت‌ها در تهران و شهرستان بود، گفت: روزنامه همشهری در سطح شهرستان‌ها ۳۰۰ تومان به فروش می‌رسد و در تهران ۵۰۰ تومان که دلیلی ندارد سوبسید تهران به شهرستان‌ها داده شود.

حق شناس در خصوص سرانجام وضعیت تحقیق و تفحص از موسسه همشهری گفت: این جلسه به منظور پرسش و پاسخ اعضای درخواست کننده تحقیق و تفحص برگزار شد و نهایتا این موضوع در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به رای گیری گذاشته می‌شود و در صورت رای مثبت اعضا موضوع تحقیق و تفحص به هیات رئیسه ارجاع داده می‌شود تا نسبت به قراردادن آن در نوبت بررسی صحن اقدام شود.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 76724 ساعت خبر : 9:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76724
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات