بررسی گروه عارف و شیدا در رادیو

بررسی گروه عارف و شیدا در رادیو

برنامه رادیویی «عندلیب» به بررسی موسیقی‌هایی می‌پردازد که در دوره پیروزی انقلاب توسط گروه عارف و شیدا خلق شده بودند. این گروه از بهترین موسیقی‌دانان آن دوران مثل محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، شهرام ناظری و تجویدی تشکیل شده بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، با توجه به فضای دوران پیروزی انقلاب، موسیقی‌هایی بر پایه‌ی اصیل‌ترین ملودی‌های ایرانی ساخته شد که در تاریخ موسیقی ایران به عنوان فصلی درخشان ماندگار شد.

در این برنامه به مرور و تحلیل این ساخته موسیقی که به نام «چاوش‌ها» شناخته شده‌اند، پرداخته می‌شود.

«عندلیب» به نویسندگی و تهیه‌کنندگی سعید مبشری، گویندگی داوود حیدری و کارشناس مجری علی رضا امینی پنج شنبه ساعت ۲۲ شب پخش می شود.

گروه عارف و شیدا با اعضای معروف خود استادان پرویز مشکاتیان، محمد رضا لطفی، محمد رضا شجریان، شهرام ناظری و…. سهم ویژه‌ای در رشد موسیقی ایران داشتند.

گروه شیدا یک گروه موسیقی سنتی ایرانی بود که در سال ۱۳۵۱ توسط محمدرضا لطفی و با همکاری درویش رضا منظمی، حسین عمومی و ناصر فرهنگ‌فر در دانشگاه تهران پایه‌گذاری شد. فعالیت رسمی این گروه در سال ۱۳۵۳ با همکاری هوشنگ ابتهاج در رادیو ایران آغاز شد. اولین برنامه گروه شیدا که از رادیو پخش شد بازسازی آثار قدما شامل پیش درآمد ابوعطا از درویش خان و تصنیف شیدا بود

پایان پیام

کد خبر : 77492 ساعت خبر : 1:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77492
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات