تاثیر گرانی دلار بر زندگی

تاثیر گرانی دلار بر زندگی

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: امروز برای خریدن عطری که همیشه استفاده می‌کنم به فروشگاه رفتم. طبق معمول همان را سفارش دادم و انتظار داشتم با همان مبلغ همیشگی خریداری کنم اما فکر می‌کنید پاسخ صاحب مغازه وقتی مبلغ را برحسب عادت پرسیدم چه بود؟

دقیقا ۵۰ درصد قیمت عطر به آن اضافه شده بود و فروشنده محترم دلیلش را گران شدن دلار و طلا و سکه عنوان کرد.

یعنی طوری برایم سخنرانی کرد که من متوجه شدم این شیشه عطر همین پیش پای من از آمریکا رسیده و طفلک هنوز به تغییر ساعت عادت نکرده است.

اطلاعات فروشنده آن‌قدر دقیق بود که انگار همین شیشه عطر ملاقاتی هم با آقای ترامپ داشته و خبر از گران‌تر شدن قیمت در روزهای آتی آورده.

حالا بماند که این عطر را از ته کمد انبارش بیرون کشید و خاکش را گرفت.

برای برگشتن به خانه تاکسی سوار شدم اما نکته جالب‌ترش این بود کرایه تاکسی هم به دلیل ترافیک پنجشنبه شب مبلغی (هرچند ناچیز) اضافه شده بود. درست است که هنوز زمان زیادی از روند رو به رشد قیمت دلار نگذشته اما اثرات آن به طرز قابل توجهی نمایان شده.

در این اوضاع بد اقتصادی هرکسی به فکر سود بیشتر خودش است. بگذارید با هم روراست باشیم.

این گران فروشی‌ها و ربط دادن گرانی دلار به چیز بی‌ربط هم یک جور دزدی است. مثل همان اختلاس‌هایی است که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌کنیم و افسوس می‌خوریم.

تاثیر گرانی دلار بر زندگی

فقط شکل و شمایلش فرق دارد. درست موقعی که دلار گران می‌شود ما می‌فهمیم چقدر کالای وارداتی داریم!

پس اصلا تعجب نکنید اگر فردا صبح که به نانوایی رفتید قیمت نان سنگک دو برابر شده باشد. حتما ما نان سنگک را هم وارد می‌کنیم، فقط خبر نداریم.

یادش به خیر. این روزها چقدر آشنا هستند. گویا این‌ها خاطرات جا مانده از آقای رییس جمهور پیشین هستند که دوباره جان گرفته‌اند. البته قبول کنید فقط نشانه گرفتن دولت درد ما را دوا نمی‌کند.

واقعیت این است که ما مردم هم، خودمان به خودمان رحم نمی‌کنیم. حالا که دلار چنین بدون معطلی پله‌های ترقی را در حال بالا رفتن است چه بسیار کالاهای روی دست مانده که قیمت‌شان یک شبه به روز می‌شود.

من امروز فهمیدم عطر یک کالای خیلی لوکس به حساب می‌آید و وقتش رسیده از سبد کالای قشر متوسط پرت شود بیرون.

شما هم بندازید دور این اسباب غرب‌زدگی را. از شیشه گلاب خانه‌تان با هشتگ ساده‌زیستی برایمان عکس بفرستید.

والا به خدا…

پایان پیام

کد خبر : 81562 ساعت خبر : 1:26 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81562
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات