تالاب شادگان خشک بشود بهتر است+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: اگرچه یک مدت کوتاهی خشک شدن ارومیه به یک بحث جهانی تبدیل شده بود و همه مردم نگران وضعیتش بودند حالا خیلی وقت است که دیگر کسی سراغی از وضعیت آن نمی‌گیرد.

دریاچه ارومیه هم آرام و بی‌صدا منتظر تخصیص و اعتبار بودجه است بلکه مسئولین به خودشان بیایند و وضعیت را جدی بگیرند. حالا تالاب بین‌المللی شادگان هم به سرنوشت مشابهی گرفتار شده و در معرض خشک شدن قرار گرفته است. مدتی شادگان هم موضوع داغ خبری بود و خیلی‌ها از خشک شدنش اظهار نگرانی کردند. اما آن‌چه مسلم است مثل همیشه پیگیری‌ها در همین حد نگرانی می‌ماند و اقدامی هم صورت نمی‌گیرد. خشک شدن تالاب شادگان باعث طوفان نمک خواهد شد. هوای خوزستان که هر روز آلوده است و حالا با این اوضاع بدتر هم خواهد شد. از ۵۰۰ هزار هکتار تالاب شادگان هم اکنون زیر ۱۰ هزار هکتار از آن باقی مانده که واقعا فاجعه است. با خشک شدن تالاب نخل‌های زیادی از بین می‌رود همین موضوع ضرر اقتصادی هنگفتی علاوه بر شرایط محیطی سخت به مردم روستاهای آن مناطق وارد می‌کند.

باید هرچه سریع‌تر تصمیمی اتخاذ شود شاید بتوان از خشک شدن کامل آن جلوگیری کرد. بد نیست حالا که ما دست به دست کردن‌مان در شبکه‌های مجازی خیلی خوب شده و می‌توانیم در عرض چند ساعت کلی هشتگ و عکس پروفابل بسازیم، بخشی از زمان‌مان را هم به این تالاب بین‌المللی اختصاص دهیم و تصاویرش را منتشر کنیم بلکه این تالاب هم پشت سر ارومیه در صف تخصیص بودجه قرار بگیرد. برداشت‌های بی‌رویه از آب‌های زیر زمینی و کشاورزی‌های غیراصولی متاسفانه در بسیاری از نقاط کشور اثرات غیر قابل جبرانی را بر جای گذاشته اشت. خشکسالی امسال تلنگر خوبی است برای مسئولین که نظارت بیشتری روی کشاورزی‌ داشته باشند.

 

روایت معین بادپا را از خشک شدن تالاب شادگان بشنوید:

پایان پیام

کد خبر : 74760 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=74760
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات