تاکید می‌کنم «لاتاری» فیلمی برای مردم است

به گزارش پایگاه خبری گلونی،  پریسا ساسانی با محمدحسین مهدویان گفت‌وگو کرده است:

محمدحسین مهدویان را نسل جدید و یا به قولی دهه شصتی‌ها به واسطه فیلم‌هایی که ساخته و حرف‌های تازه‌ای که از تاریخ سینما به میان آورده، به خوبی می‌شناسند و حال اینکه امروز ۱۴ بهمن ماه و در سومین روز از جشنواره فیلم فجر قرار است «لاتاری» چهارمین اثر این کارگردان سینما در پردیس سینمایی کورش رونمایی شود و نکته مهمتر این است که مهدویان گفت که دلیل اهمیت مردم در نخستین اکران مردمی فیلم «لاتاری» در این پردیس حضور خواهد داشت و آمادگی دارد پس از پایان فیلم با آنها صحبت کند.
محمدحسین مهدویان معتقد است پس از فیلم «ماجرای نیمروز» و بازخوردهایی که دریافت کرده است همه تلاش خود ر به کار گرفته تا در «لاتاری» فیلمی برای مردم بسازد و تاکید کرد «لاتاری» فیلمی متعلق به مردم است. این فیلم‌ساز در گفت‌وگویی کوتاه با #کورش درباره تازه‌ترین اثرسینمایی خود، تفاوت‌های این فیلم با «ماجرای نیمروز» و «ایستاده در غبار» سخن گفت.

محمدحسین مهدویان کارگردانی است که مخاطب او را فیلمسازی با اشراف بر تاریخ معاصر می‌شناسند که البته این نگاه در فیلم «ماجرای نیمروز» و نگاه پر رنگ سیاست تا اندازه‌ای متفاوت بود. ولی مشتاق هستند که بدانند شما در «لاتاری» چه قصه‌ای را برای مخاطب روایت می‌کنید؟
محمدحسین مهدویان: «لاتاری» فیلمی برای مردم است و در تمام مدت ساخت این فیلم تمام توجه‌ام این بود که «لاتاری» را مردم دوست داشته باشند.

مگر پیش از این فیلم برای مردم نمی‌ساختید؟
باید با خودمان صادق باشیم. پیش از این در ساخت فیلم‌هایم نیم‌نگاهی به سینما، جشنواره، منتقد و یا دیگر خوشآمدن ها داشتم اما با توجه به تجربه‌هایی که از بازتاب مخاطب از فیلم‌های گذشته‌ام داشتم از روز اول عهد کردم که «لاتاری» برای مردم باشد. تاکید می‌کنم فقط مردم.

مردمی که شما از آن حرف می‌زنید طیف وسیعی را در بر می‌گیرند، مخاطب هدف شما دقیقا چه کسانی بوده‌اند؟
نسل جوان به‌خصوص دهه هفتادی‌ها.

چرا؟
متاسفانه در روایت‌های عامه تعریف سبک‌سرانه‌ای از دهه هفتادی‌ها می‌شود و اغلب آنها را به‌عنوان جوان‌های نالایق که مسئولیت‌پذیر نیستند، می‌شناسند. در حالی که چنین نیست. به اعتقاد من مهمترین ویژگی این نسل در اداره کردن خودشان است و منتظر قهرمان نیستند بلکه خودشان دست به کار می‌شوند و اساسا روحیه مطالبه‌گرانه‌ای دارند. نکته جالبی که در فیلم «ماجرای نیمروز» تجربه کردم این بود که بهترین بازخوردها درباره فیلم را از این نسل گرفتم و برای من برقراری ارتباط این نسل با داستان «ماجرای نیمروز» عجیب و دوست‌داشتنی بود. بنابراین زمانی که «لاتاری» را می‌ساختم می‌دانستم برای چه نسلی فیلم می‌سازم و می‌دانم که مخاطب از فیلم لذت خواهد برد و راضی از سالن بیرون می‌آید.

نه به عنوان محمدحسین مهدویان بلکه به‌عنوان یک مخاطب عادی سینما آیا بعد از دیدن فیلم، مردم را به دیدن فیلم دعوت می‌کنید؟
هم به‌عنوان محمدحسین مهدویان و هم به‌عنوان مردم عادی حتما مردم را به دیدن «لاتاری» دعوت می‌کنم. چون با اطمینان می‌گویم بهترین فیلمی است که ساخته‌ام و البته فیلم مهم و سخت‌ترین کارگردانی من است و مخاطب را در این فیلم جدی گرفته‌ام.

به نظر می‌رسد بازخوردهای فیلم «ماجرای نیمروز» تاثیر بسیاری در دقت شما درباره جامعه هدف مخاطب شما داشته است.
بله. در «ماجرای نیمروز» واکنش‌های بسیاری از مخاطبان فیلم دریافت کردم به همین دلیل تصمیم گرفتم در «لاتاری» فقط به مردم فکر کنم و از نظرخودم این با ارزش‌ترین تلاشی است که در کارگردانی این فیلم به کار گرفته‌ام.

سئوال آخر حالا که اصرار دارید این فیلم را فقط برای مردم ساختید، چه خواهشی از آنها دارید؟ مثل اینکه درخواست کنید دانلود غیرقانونی از آثار نداشته باشند.
مردم ما می‌دانند که دانلود غیر قانونی آثار سینما یعنی متوقف شدن ساخت فیلم‌های خوب. یعنی با دانلود فیلم‌ها تولید آثار سینمایی به‌شکل زود به زود را متوقف می‌شودو ضمن اینکه به نظرمن ما با نسلی روبرو هستیم که دنبال اصل جنس می‌روند و محصول اصیل فرهنگی تهیه می‌کنند و کمتر شاهد دانلود غیرقانونی آثار خواهیم بود.

پایان پیام

کد خبر : 78589 ساعت خبر : 9:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78589
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات