تخریب ۱۰ اثر تاریخی مشهد+طنز شنیداری

تخریب ۱۰ اثر تاریخی مشهد+طنز شنیداری

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که در سال‌های گذشته ۱۰ اثر تاریخی ملی توسط شهرداری مشهد تخریب شده و از میان رفته است. یعنی آنچه خوبان همه دارند، تو شهرداری مشهد، یک‌جا داری! واقعاً باید تشکر کرد بابت اینکه یک تنه دارند جور ده تا سازمان دیگه رو می‌کشند. همین که دغدغه آثار تاریخی تبدیل به یک دغدغه فراسازمانی در میراث فرهنگی شده خیلی خوبه. یعنی دیگه فقط سازمان میراث فرهنگی نیست که نگران آثار تاریخی هست، بلکه حتی شهرداری هم دغدغه‌اش همین هست.

تخریب ۱۰ اثر تاریخی مشهد+طنز شنیداری

اینجا هم که می‌بینید چنین اتفاقی افتاده، به خاطر اینه که فقط یک مقدار اختلاف نظر وجود داره. یعنی شما به عنوان میراث فرهنگی می‌گید این بنا تاریخی هست، شهرداری می‌گه واسه تو تاریخی هست! و بعد نظرش بر نظر شما غلبه می‌کنه! یا شما به عنوان مسئول محیط زیست می‌گید این درخت‌ها سالم و جوان هستند، نبرید! مخابرات شاهرود می‌گه واسه شما درختند! واسه ما چوب خشک تشریف دارند! یا شما و بقیه می‌گید اینجا خونه نیمای شاعر هست، می‌گن برای ما نیما نیما نکن، نیما برای شما نیماست. وگرنه مشکلی از بابت دل‌مشغولی مسئولان در حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست نداریم. فقط اختلاف نظر وجود دارد.
اتفاقاً این اقدام شهرداری مشهد نشون داد که اگر ده تا اثر تاریخی هم تخریب بشه، باز هم هیچ اتفاقی نمی‌افته! نه قیمت خونه کلنگی افزایش پیدا می‌کنه، نه وضعیت آب و هوا بدتر می‌شه. پس با خیال راحت شما به کارتون برسید ما هم به کارمون برسیم.

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. این شهر در زمان افشاریان، پایتخت ایران بود. مشهد با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران پس از تهران است. براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ مشهد با ۳٬۰۰۱٬۱۸۴ تن جمعیت، دومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و صد و یکمین شهر پر جمعیت دنیا به‌شمار می‌رود. این شهر به واسطهٔ وجود حرم علی بن موسی الرضا، هشتمین امام مذهب شیعه، سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:
پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 79688 ساعت خبر : 12:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79688
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات