روایت‌هایی از خنثی‌سازی «امپراتور جهنم» در پردیس ملت

تهیه‌کننده فیلم «امپراتور جهنم» گفت: به همه کسانی که سال گذشته تلاش کردند فیلم به جشنواره فجر نرسد می‌گویم که آسوده بخوابید چون این فیلم‌ کاملا خنثی شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سه‌شنبه – ۱۷ بهمن – فیلم «امپراتور جهنم» که سال گذشته هم متقاضی شرکت در جشنواره بود و حاضر به حضور در بخش غیررقابتی نشد، برای اهالی رسانه در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد که با انتقادهایی هم مواجه شد.

علی نصیریان بازیگر اصلی این فیلم که در شکارچی شنبه هم با کارگردان امپراتور جهنم همکاری داشت، درباره حضورش در این فیلم بیان‌ کرد: برای من چند عامل در انتخاب مهم است، یکی سناریو، یکی کارگردان و دیگری هم نقش. همچنین براساس کار قبلی با آقای شیخ شادی قبول کردم که در این فیلم هم بازی کنم.

او افزود: من دنبال کار سیاسی نیستم بلکه دنبال کار خودم هستم. البته نسبت به مسائل سیاسی بی‌تفاوت هم نیستم ولی آقای شیخ طادی خیلی پژوهشگرانه و‌ ژوزنالیستی با مسائل مواجه می‌شود و احساس می‌کنم خیلی خوب تحقیق می‌کند که این نکته در همکاری من خیلی تاثیر داشت.

پرویز شیخ‌طادی کارگردان هم در پاسخ به سوالی درباره شباهت فضای فیلم به شکارچی شنبه بیان کرد: یک فیلم دیگر هم بعد از این دارم و این‌ها سه‌گانه است. این فیلم‌ در ادامه شکارچی شنبه به افراطی‌گری در جهان اسلام اشاره دارد و فیلم بعدی هم درباره نوع دیگری از این افراطی‌گری‌ها است.

اما این نشست با صحبت‌های کورش زارعی بازیگر این فیلم مبنی بر حذف بخش‌هایی از بازی خود روندی متفاوت گرفت.

زارعی نسبت به حذف بخش‌هایی از بازی خود انتقاد کرد و گفت: این اتفاق گویا بنا به شرایط سیاسی به اجبار رخ داده در حالی که یک هنرمند فرزند زمان خود باشد و نباید هنرمند را ابتر کرد.

او افزود: اگر اجازه می‌دادند این فیلم به شکل کامل و درست نمایش داده شود می‌دیدیم که امپراتور جهنم برای مردم آزادی‌خواه جهان بوده است.

همچنین محمد خزاعی در ادامه با اشاره به اتفاقات و مشکلاتی که بر سر راه ساخت این فیلم و انصراف از جشنواره سال قبل بیان کرد: این فیلم ۲۷ بار بازنویسی شد و شیخ طادی در نهایت خسته شد از ادامه پیگیری برای ساخت فیلم اما در نهایت با همکاری برخی افراد فیلم را ساختیم. اما این فیلم‌، فیلم واقعی امپراتور جهنم نیست. ما باید این را نمایش می‌دادیم.

وی با اشاره به اعتراضات عماد افروغ – یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره سال قبل – پس از راهیابی امپراتور جهنم به جشنواره سی و ششم فجر ادامه داد: آقای افروغ را در حوزه فرهنگ بسیار قبول دارم اما  ایشان چقدر سینما را می‌شناسند و وقتی درک از یک موضوع تخصصی ندارد چرا اعتراض می‌کند؟

خزاعی گفت: به همه آنهایی که پارسال تلاش کردند این فیلم نرسد به جشنواره می‌گویم که آسوده بخوابید این فیلم کاملا خنثی شده است. اصلا کجای این فیلم نسل‌کشی دارد؟ همه را حذف کردیم و نتیجه، این فیلم‌ خنثی شد.

با این حال، شیخ‌طادی درباره اینکه چرا با این همه مسائل اصرار بوده که فیلم به جشنواره بیاید؟ گفت: من قبول ندارم که این فیلم من نیست و در آن بد حرف زده‌ام. گاهی به من می‌گویند چرا سفارشی می‌سازی ولی این من هستم که سفارش می‌دهم. به من می‌گویند درباره عربستان سعودی حرف نزن. چرا؟ من راجع به هر کلاه و عمامه‌ای فیلم می‌سازم. هیچ‌جا نیست سفارش بدهد و من سعی می‌کنم هر آنچه هست را به هر شکلی که می‌توانم جمع کنم.

او افزود: این همه فحش به این کشور می‌دهند ولی ما یک سنگ‌ریزه نمی‌توانیم اندازیم و به جایش شش سال از عمرت را می‌گیرند همان‌طور که من این سال‌ها را برای این فیلم صرف کردم.

پایان پیام

کد خبر : 79210 ساعت خبر : 3:31 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79210
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات