روایت علیرضا بهرامی و بهرام سروری‌نژاد از «دارساوین»

برنامه «رو به روی ماه» در ایام دهه فجر در ویژه‌برنامه‌ای، به روایت نمایشی از کتاب «دارساوین» ـ خاطرات یکی از اعضای تیم حفاظت بیت امام (ره) ـ می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، داوود آجرلو ـ تهیه‌کننده برنامه «رو به روی ماه» در توضیح کتاب «دارساوین» گفت:‌ این کتاب، خاطرات فتح‌الله جعفری را روایت می‌کند که از سال ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ در تیم حفاظت بیت امام خمینی(ره) فعالیت می‌کرد. بخش زیادی از خاطرات وی به دوره انقلاب برمی‌گردد.

او با اشاره به ویژگی‌های کتاب «دارساوین» به نویسندگی سعید علامیان ادامه داد: فتح‌الله جعفری  تعدادی یادداشت روزانه نوشته بود که آقای علامیان آن‌ها را خوانده است و بر اساس همین یادداشت‌ها در کتاب «دارساوین» از فتح‌الله جعفری سوال می‌پرسد و او هم پاسخ می‌دهد. در واقع ساختار کتاب به ما ایده داد که این کتاب دو نفری در برنامه خوانده شود به این معنی که آقای علیرضا بهرامی که شاعر و روزنامه‌نگار است، در نقش یک پژوهشگر، یادداشت‌های فتح‌الله جعفری را می‌خواند و سوالی را که به ذهنش می‌آید، می‌پرسد. همچنین آقای بهرام سروری‌نژاد، بازیگر و کارگردان تئاتر، در جایگاه فتح‌الله جعفری قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده برنامه «روبه روی ماه» به آیتم‌های مختلف این برنامه در دهه فجر اشاره و اظهار کرد: آیتم‌هایی را نیز قبل از شروع کتاب‌خوانی در برنامه خواهیم داشت؛ در هر قسمت برنامه یک نماهنگ، یکی از سرودهای خاطره‌انگیز و تصاویر مستند و کمتر دیده شده دوره انقلاب را پخش خواهیم کرد. همچنین داستان‌های کوتاهی درباره انقلاب را می‌خوانیم که این داستان‌ها از مجموعه داستان‌های برگزیده «چقدر حرف نمی‌زند» کاری از انتشارات سوره مهر خواهد بود. ما هر شب یکی از این داستان‌ها را همراه با نشان دادن یک عکس که در فضای فتوشاپ در حال درست شدن است، می‌خوانیم.

او به دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه «رو به روی ماه» در ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: ما هر شب یک خاطره از یک دانشجوی شهید که توسط یکی از چهره‌های ورزشی و هنری خوانده می‌شود، خواهیم داشت. همچنین خاطرات مقام معظم رهبری از دوران انقلاب را پخش خواهیم کرد.

آجرلو به نمایشنامه «هفت عصر هفتم پاییز» که در حال حاضر در برنامه خوانده می‌شود، اشاره کرد و ادامه داد: ایوب آقاخانی یک نمایشنامه به نام «هفت عصر هفتم پاییز» دارد که چندی پیش از این نمایشنامه رونمایی شد و مهرماه نیز اجرایی از این نمایشنامه صورت گرفت. همچنین این نمایشنامه در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد و بعد از دو، سه شب ما آقای آقاخانی را به عنوان مهمان برنامه دعوت کردیم که نمایشنامه خود را در برنامه بخواند. این نمایشنامه‌خوانی تا پنجشنبه (۱۲ بهمن ماه) ادامه خواهد داشت و در هنگام خواندن نمایشنامه نیز صحنه‌هایی از تئاتر این نمایشنامه با بازی رحیم نوروزی و لیلا بلوکات پخش می‌شود.

ویژه برنامه «روبه روی ماه» از ۱۴ تا ۲۶ بهمن ماه ساعت ۲۳ به روی آنتن شبکه آموزش خواهد رفت.

در ادامه می‌توانید تصاویری از بخش کتاب‌خوانی برنامه به همراه فیلمی از آن را با اجرای علیرضا بهرامی و بهرام سروری‌نژاد مشاهده کنید.

پایان پیام

کد خبر : 77873 ساعت خبر : 4:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77873
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات