سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های استان قزوین

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین خبر داد: سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های استان قزوین

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیاوش شمسی‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تایید خبرفوق اظهار کرد: این برنامه در ایران براساس برنامه جهانی که توسط موسسه بین‌المللی تالاب‌ها اعلام می‌شود که هرساله در بازه زمانی مشخص اجرا می شود و امسال از تاریخ ۱۰ دی لغایت ۸ بهمن همزمان با دیگر کشورهای نیمکره شمالی در زیستگاه‌های آبی اجرا شد.

شمسی‌پور گفت: در سال جاری سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی استان توسط اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست قزوین با حضور و مشارکت کارشناسان متخصص و محیط بانان در همه سایت‌های تالابی استان شامل رودخانه خررود و شور، قارپوزآباد، رودخانه شاهرود، دریاچه سد منجیل، دریاچه اوان و حوضچه‌های تصفیه خانه شهر قزوین و سایر آبگیرهای استان انجام شد.

وی افزود: در این سرشماری ۲۲ گونه از انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی با جمعیت ۱۴۳۱ قطعه شناسایی و شمارش شدند که بیشترین جمعیت ها متعلق به گونه های اردک سرسبز، کاکایی سرسیاه، باکلان بزرگ، خوتکا و کشیم بزرگ ثبت گردید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان گفت: با تعیین جمعیت و وضعیت پرندگان بومی و مهاجر می‌توان نسبت به چگونگی کیفیت زیستگاه‌های این پرندگان در طی سال‌های گذشته پی‌برده و برنامه‌ریزی مناسب‌تری برای حفاظت از این گونه‌های ارزشمند به عمل آورد. با کاهش نزولات جوی و کاهش سطح آب تالابها در سالجاری زیستگاه این پرندگان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.

پایان پیام

کد خبر : 76171 ساعت خبر : 10:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76171
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات