سینما جای خوردن نیست

سینما جای خوردن نیست

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: با رفیقم تصمیم گرفتیم به سینما برویم و یک فیلم نه چندان معروف را ببینیم. دو سه تا چیپس و پفک از بوفهی سینما خریدیم و وارد سالن سینما شدیم.

سینمای خلوتی بود و به جز ما فقط یک خانواده‌ی سه نفری در سالن نمایش حضور داشت. روی صندلی‌هایمان نشستیم و چیپس و پفک‌ها را باز کردیم تا فیلم شروع شود.

سینما جای خوردن نیست

قبل از آن که فیلم به نمایش دربیاید خانمی که سن بالایی داشت و عضو آن خانواده‌ی سه نفری بود، برگشت و به مسئول سالن گفت: «آقا ببخشید میشه خوردنِ غذا رو تو سالن سینما ممنوع کنن؟

به خدا آدم اذیت میشه.» مسئول سالن هم گفت: «خوردن غذای گرم تو سالن سینما ممنوعه خانم» اون خانم هم گفت: «نه فقط غذای گرم.

خوردن هر چیزی باید ممنوع بشه. دو دقیقه میاییم فیلم ببینیم چهارتا آدم بلانصبت شما بی‌شعور، شروع می‌کنن خرپ خرپ چیپس و پفک می‌خورن. اصلا نمی‌ذارن بفهمیم فیلم چی میشه» این در حالی بود که آن‌ها اصلاً نمی‌دانستند که ما همراهمان چیپس و پفک داریم برای همین رفیقم چیپس و پفک‌ها رو یواشی گذاشت زیر پایش.

مسئول سالن به اون خانم گفت: «خب متاسفانه هنوز خوردن این تنقلات تو سینما ممنوع نشده ولی بالاخره خود طرف باید شعورش برسه که نباید تو سینما چیزی بخوره. ولی شما نگران نباشید خانم. این سانس یه فیلم هنر و تجربه داره اکران میشه. معمولاً آدم‌هایی که برای دیدن این فیلم‌ها میان، اهل فرهنگ و ادب هستن و عقل‌شون می‌رسه که نباید تو سینما بلانسبت مثل گاو نشخوار کنن»

رفیقم با پا چیپس و پفک‌ها را یواشی هل داد زیر صندلی جلویی. مسئول سالن که می‌خواست رضایت آن خانم را جلب کند، ادامه داد: «امیدوارم مردم ما به این سطح از شعور و نزاکت برسن که خودشون این مسائل رو رعایت کنن؛ اما خب متاسفانه هستن کسایی که بلانصبت مثل گوسفند چیپس می‌خورن و می ریزن روی زمین.» با رفیقم بلند شدیم و یواشی چند صندلی به راست آمدیم و آن جا نشستیم.

باز مسئول سالن خواست از بی‌شعوری مردمی که در سینما چیپس می‌خورن صحبت کند که رفیقم برای عوض کردن بحث پرسید: ببخشید آب می‌تونیم بخوریم؟

مسئول سالن لبخندی زد و به سمت ما آمد تا با ما هم چند کلمه‌ای صحبت کند. یواشی به جاساز چیپس‌ها نگاه کردیم و دیدیم که نصف‌شان بیرون است و به راحتی دیده می‌شوند اما کار از کار گذشته بود و مسئول سالن به بالای سر ما رسید و چشمش به چیپس‌ها و پفک‌ها خورد.

خم شد و یواشی در گوش‌مان گفت: « بچه‌ها نصف درآمد سینما از فروش همین چیزهاست. ماست موسیر هم اگر ‌خواستید، تو بوفه داریم‌ها.»

پایان پیام

کد خبر : 78157 ساعت خبر : 12:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78157
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

به نظر من هم باید خوردن در سالن سینما کاملا ممنوع بشه. اگر کسی دوست داره که موقع فیلم دیدن چیزی بخوره میتونه وقتی سی دیش اومد، توی خونه راحت ببینه.