شهرداری خرم‌آباد همچنان نمایش می‌دهد

شهرداری خرم‌آباد همچنان نمایش می‌دهد

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: مهندس رشیدی شهردار خرم‌آباد از طراحی و ایجاد خط دوچرخه خبر داده و گفته است: «در فاز اول دو مسیر نسبتاً کوتاه به‌صورت آزمایشی در پهنه‌های شمالی و جنوبی شهر ایجاد خواهد شد و بعد از آن در فاز دوم مسیر ساحلی و چو سپس دیگر مسیرهای اصلی به مسیر ویژه دوچرخه‌سواری مجهز خواهند شد.»

این پروژه اقدام مناسبی در جهت رفاه شهروندان و توسعه ورزش همگانی می‌شود. از سوی دیگر با روی آوردن خرم‌آبادی‌ها به دوچرخه‌سواری شاید از ترافیک سنگینی که این روزها در شهر می‌بینیم کاسته شود.

شهرداری خرم‌آباد همچنان نمایش می‌دهد

با همه این خوبی‌ها، شهرداری خرم‌آباد ابتدا باید به چند سوال جواب دهد. آیا تمام مشکلات ترافیکی و شهرسازی خرم‌آباد حل شده و تنها همین مسیر دوچرخه‌سواری مانده است؟ آیا این پروژه هم برنامه‌ایست در مسیر همان پروژه‌های تخیلی شهردار سابق که با تبلیغات زیاد شروع می‌شد و در نهایت به سرانجامی نمی‌رسید؟

واقعیت این است که چنین پروژه‌هایی اگرچه در ظاهر فریبنده و پیشرو به‌نظر می‌رسند، ولی معمولا پایان خوشی ندارند.

برای اجرای این‌گونه پروژه‌ها ابتدا باید زمینه‌ را فراهم کرد. خرم‌آباد از دید شهرسازی مشکلات آشکار و پنهان فراوانی دارد. ترافیک این شهر غیر قابل تحمل شده است و هر روز به آن افزوده می‌شود. مجوزهای بی‌مورد و ساخت‌وسازهای غیر قانونی و البته مجوزدار!!!، شهر را به بن‌بست رسانده‌اند و بی‌عملی نهادهای شهری و عمرانی، وضعیت را وخیم‌تر کرده است. بیشتر خیابان‌های خرم‌آباد نیاز به تعریض و تغییر در ساختار دارند. باید شهرداری به تجربه دیگر شهرها در این مورد نگاه کند. مسیر دوچرخه‌سواری کوی دانشگاه تا خیابان انقلاب تهران به همین دلایل با شکست روبه‌رو شد.

هر پروژه‌ای فقط ساخت و راه‌اندازی نیست، بلکه آینده آن را باید در نظر گرفت تا وقت، هزینه و آبروی شهر و شهرداری محفوظ بماند.

در چنین فضایی بهتر است شهرداری همه توان و بودجه خود را در جهت حل مشکلات واجب‌تر به‌کار برد و خود و مردم شهر را در دام پروژه‌های رنگ‌ولعاب‌دار ولی بی‌سرانجام نیندازد.

پایان پیام

کد خبر : 81998 ساعت خبر : 2:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81998
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات