لذت یک تجربه گروهی با «بخواب در رویاهایت»

پروژه نمایشی «بخواب در رویاهایت» کودکان علاقه‌مند به تئاتر و خانواده‌هایشان‌ را در لذت تجربه‌ی کار گروهی سهیم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «بخواب در رویاهایت» نام یک پروژه تئاتری است که پس از یک دوره آموزشی ۱۰۰ ساعته آماده شده و برای دو روز در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

رکسانا مهرافزون طراح ایده‌ی این پروژه  درباره این پروژه توضیح می‌دهد: «بخواب در رویاهایت» دلیلی برای این بود تا بچههایی که در یک بازه‌ی زمانی آموزش‌هایی را دیده بودند، لذت کار گروهی را تجربه کنند بنابراین صرفاً به قصد اجرای تئاتر دور هم جمع نشدیم. در این گروه حدود ۲۰ نفره بچه‌هایی از پنج سال تا جوانانی ۲۲ ساله حضور دارند و تلاش می‌کنیم تجربه کار گروهی خودمان را با تماشاگران سهیم شویم.

او اضافه می‌کند: در این کار، تماشاگر را بیشتر از یک اجرای معمولی تئاتر در آنچه انجام میدهیم و به اجرا میرسانیم مشارکت می‌دهیم به طوری که ۱۰ دقیقه قبل از شروع اجرا آن‌ها را به داخل سالن دعوت می‌کنیم تا ببینند چطور بچه‌ها آماده‌ی اجرا می‌شوند.

 وی تاکید می‌کند: اجرای این کار به شیوه‌ای صورت گرفته که همه چیز در آن از جمله نور و موسیقی با طراحی و ساخت خود بچه‌ها ارائه می‌شود و به این ترتیب کار گروهی و مسئولیت پذیری برای بچه‌ها تمرین می‌شود. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که ما دیگر فقط به عنوان یک انسان، مسئولیت زندگی خود را برعهده نداریم بلکه در جهان امروزی باید مسئولیت پذیری نسبت به کره زمین را هم تمرین کنیم.

به گفته مهرافزون، «بخواب در رویاهایت» موضوعات مختلفی مثل جنگ و مهاجرت را با نگاهی به داستان «شازده کوچولو» روایت می‌شود که متن آن از نوشته‌ها و نقاشی‌های بچه ها در کارگاه به دست آمده و توسط محمد چرمشیر به متن تبدیل شده است.

این نمایش روز ۲۸ بهمن اجرا شده و دومین اجرای آن یکشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران به صحنه می‌رود.

عکس‌ها از: سیامک زمردی

پایان پیام

کد خبر : 81949 ساعت خبر : 1:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81949
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات