ما به قبور امامزاده جسارت نکرده‌ایم

کارشناس اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اعلام کرد: ما به هیچ قبر و مقبره‌ای در امامزاده عبدالله جسارت نکرده‌ایم و این تعمیرات و مرمت‌ها برای راحتی حال مردم و عبور و مرور آن‌ها صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حجت الاسلام والمسلمین حسن خانی درباره طرح ساماندهی و یکسان‌سازی قبرها در بزرگ‌ترین قبرستان شهر ری که میراث فرهنگی اعتراض کرده است بدون اطلاع این اداره آن عملیات در حال انجام است، اظهار کرد: امامزاده عبدالله ۱۴ هکتار است که قبرستان‌ها و محوطه‌هایی در کنار این امامزاده قرار دارد و بعد از بهشت زهرا بزرگترین قبرستان استان تهران است.

وی خاطر نشان کرد: این مجموعهدر حدود ۸۰۰ مقبره دارد که این مقبره‌ها در حیاط‌های کناری امامزاده عبدالله است و در تعمیراتی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه انجام شده است، هیچ‌گونه تخریبی نسبت به این مقبره‌ها نداشته‌ایم و ما در محوطه اصلی و ورودی امامزاده عبدالله مشغول فعالیت و ساماندهی هستیم و حیاط بزرگی که در حدود یک هکتار است و مقبره‌ای در آن نیست که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشد و ما با قسمت‌هایی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشد کاری نداریم.

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف شهرری یادآور شد: دلیل اینکه ما این مرمت و تعمیرات را داشتیم این است که سطوح و قبرها بالا و پایین بود و ممکن بود مردم برای رفت و آمد و در مراسم‌های خاکسپاری که دارند دچار مشکل شوند و برف و باران که می‌آمد مردم در این مسیر به راحتی نمی‌توانستند رفت و آمد کنند. در محدوده‌ای که ما فعالیت می‌کنیم هیچ مقبره‌ای وجود ندارد و هیچ قبری ثبت ملی نشده است.

خانی یادآور شد: طبق برنامه‌های داخلی بقاء متبرکه بنا شد زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه یک هم سطح سازی برای رفاه حال مردم در این مقبره صورت بگیرد. سنگ قبرهایی هم که برداشته می‌شود اگر به طور کامل تخریب نشود در اختیار بازماندگان قرار می‌گیرد. محدوده‌ای که ما در حال کار کردن هستیم مربوط به ۴۰ یا ۵۰ سال پیش است و قوانین دفن در بقاع متبرکه این است که طبق ضوابط هر آستانی ممکن است این تعمیرات هر چند سال یک بار صورت بگیرد.

وی یادآور شد: ما در صدد هستیم که این آرامستان یک شکل شود و هم سطح شود و پستی‌ها و بلندی‌های آن از بین برود. ما به هیچ قبر یا مقبره‌ای جسارت نکرده‌ایم و همواره در صدد همکاری با سایر سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها نیز هستیم. این مرمت و تعمیر جزو دستورات و برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است و به آثار تاریخی آسیبی وارد نشده است.

پایان پیام

کد خبر : 79323 ساعت خبر : 1:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79323
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات