مهدویان و دهه هفتادی‌ها

مهدویان و دهه هفتادی‌ها

پایگاه خبری گلونی، انوشه میرمجلسی: نام محمدحسین مهدویان در سالهای اخیر برای مخاطبان سینما، نامی آشناست. برخی او را با مجموعه «آخرین روزهای زمستان» می‌شناسند و برخی از «ایستاده در غبار» با فیلمسازی به نام مهدویان آشنا شدند و تا امروز منتظر تماشای فیلم‌های او هستند.

مهدویان متولد سال ۶۰ در بابل است. در دانشگاه سوره، سینما با گرایش کارگردانی خوانده است و در دانشگاه صداوسیما، مدرک کارشناسی ارشد خود را در تهیه‌کنندگی دریافت کرده است.

مهدویان و دهه هفتادی‌ها

او در سالهای اخیر به خوبی تسلط خود را در تاریخ معاصر ایران نشان داده است. مهدویان کار خود را با ساخت مستندهای گوناگون آغاز کرده است و در فیلم‌های بلند او هم می‌توان ردپای مستند را به خوبی یافت. «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» که براساس روایات حقیقی نوشته شده اند، هرکدام به نوعی مخاطب را به تماشای تاریخ دعوت می‌کنند.

حالا در سال ۹۶ و در جشنواره سی‌و‌ششم فیلم فجر، مهدویان با فیلمی متفاوت از کارنامه خود در این جشنواره حضور دارد. «لاتاری» که به گفته خود مهدویان، فیلمی «برای مردم است» این بار راوی معضلات اجتماعی نسلی است که آنها را دهه هفتادی می‌نامیم. نسلی که به گفته مهدویان، منتظر قهرمان نمی‌مانند و خودشان وارد عمل می‌شوند.

«لاتاری» با بازی حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، هادی حجازی‌فر، نادر سلیمانی و جواد عزتی در حالی اکران می‌شود که برخی نسبت به ورود مهدویان به حوزه فیلم‌های اجتماعی ابراز نگرانی کرده‌اند. این در حالی است که مهدویان در کارنامه خود و مستندهای گوناگونی که تولید کرده است، نگاه متفاوت به معضلات اجتماعی را بارها و بارها تجربه کرده است. می‌توان گفت یکی از فیلم‌های جشنواره امسال که مخاطبان بسیاری را به سینما خواهد کشاند، بی‌شک «لاتاری» است. تماشای این فیلم را از دست ندهید.

پایان پیام

کد خبر : 78222 ساعت خبر : 2:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78222
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات