نم‌زدگی تکیه معاون الملک کرمانشاه+طنز رادیویی

معاون الملک در کرمانشاه دچار نم‌زدگی شده است.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که تکیه معاون الملک در کرمانشاه دچار نم‌زدگی شده است. می‌دونید که این بنا تنها تکیه مینیاتوری در جهان هست که اگه بخواهیم درباره ویژگی‌هایش صحبت کنیم تا صبح طول می‌کشه. به‌هرحال این همه نقش و نگار و طرح از اساطیر بگیرید تا قصص تاریخی و دینی روی کاشی‌های این تکیه هست. حالا یه نمه نم هم اومده اونجا نشسته. کاری هم به کار کسی نداره. نهایتاً اولش یه مقدار کاشی‌ها می‌ریزه. بعد هم دیوارهاش به مرور می‌خواد بریزه، دیگه اتفاق دیگه‌ای نمی‌افته. خیالتون راحت.

راه حل اینها هم همه‌اش سنجیده شده. از اون کاشی‌ها که قراره کامل عکس گرفته بشه. بعد آلبوم می‌شه. دیگه به جای اینکه کسی زحمت بکشه بیاد کرمانشاه و این تکیه رو ببیینه. می‌تونه از راه دور توی خونه‌اش لذتش رو ببره. بنابراین هویت کامل این اثر محفوظ می‌مونه. دیوارهاش هم که حالا کو تا بریزه. هر موقع خواست خراب بشه یا خراب شد بهش می‌پردازیم. شما هم اینقدر بدبین نباشید چون به نظرم اصلاً به اونجا نمی‌رسیم. با این وضعیت بحران آب که من می‌بینم چند وقت دیگه همه‌جا خشک می‌شه. خودمون هم خشک می‌شیم چه برسه به این بناهای تاریخی. بنابراین خیالتون راحت، این نم موقتی هست، نگران نباشید.

این بنا ۱۱۷ سال هست که دوام آورده. تازه اون موقع که ایران کلی آب داشت. الان که دیگه خشکسالی شده می‌گید نم برداشته. اصلاً حرف حساب این بنا چیه؟ صد سال پیش که مخالفان مشروطه خواستند تخریبش کنند و بخش‌هایی از اون رو هم تخریب کردند آیا این بنا حفظ نشد؟ شد. الان که دیگه ثبت ملی شده. پس خیالتون ‌راحت. یعنی من خودم خواب و خوراک ندارم تا وقتی که یک بنا ثبت ملی بشه. موقعی که ثبت ملی شد، دیگه یک آرامشی من رو فرامی‌گیره که حد نداره. چون وقتی ما یک بنا رو ثبت ملی می‌کنیم اونقدر تبلیغ می‌کنیم و تبدیل به دغدغه ملی می‌کنیم که اون رو از گزند حوادث مصون نگه می‌داره.

الان شما از هر ایرانی برو بپرس بناهای ثبت ملی شده‌ی شهرت رو بگو. اگه یه دونه رو جا انداخت. امکان نداره. هم مسئولین در معرفی اون بنا تمام تلاش شون رو می‌کنند. هم ما مردم شیفته آثار تاریخی‌مون هستیم. توی شبکه های اجتماعی معلوم نیست؟ موزه رفتن و سر زدن به این بناهای تاریخی که ملاک نیست عزیز من. مهم فضای مجازی هست که صدامون رو به گوش جهانیان می‌رسونه تا بدونند ما چقدر عاشق تاریخ‌مون هستیم.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 81534 ساعت خبر : 1:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=81534
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات