هوا بس ناجوانمردانه سرد است

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: وقتی در خاورمیانه زندگی می‌کنی هیچ چیز مطابق با استانداردهای بین‌المللی پیش نمی‌رود. حتی بروز پدیده‌های طبیعی، غیر طبیعی می‌شود. برای مثال مردم اکثر کشورها موقع باران از تماشای طبیعت لذت می‌برند ولی در ایران از تماشای زباله‌های جوی‌ها و ترافیک سنگین باید لذت برد.

امروز در تهران برف شدیدی باریده است البته که بارش برف در بهمن ماه یک پدیده کاملا طبیعی است. ولی همین برف ناقابل از دیروز تا حالا کل مملکت را تعطیل کرده است. فرض کنید شما مسئول مدیریت بحران در موقع بارش برف هستید اقداماتی که برای مدیریت شهری  می‌کنید، چیست؟

الف ) جلوی بارش برف را بگیریم

ب) افزایش جریمه برای نبستن زنجیر چرخ

ج) قطع درختان برای جلوگیری از افتادن

د) جلوگیری از تردد مردم  در شهر

و) تغییر پایتخت از تهران به خرمشهر

ه) تعطیلی کل کشور

همان طور که درست حدس زدید آسان‌ترین راه تعطیلی مراکز دولتی و غیر دولتی است. در این بارش یک روزه بحرانی نبود که در کشور اتفاق نیافتاده باشد. هفتصد مشترک برقشان قطع شد. تعدادی از قفل شدن جاده لذت بردند و سلبریتی‌های گرامی هم که همان نصفه شب شروع به سلفی با آدم برفی کردند و با هشتگ این منم زنی در آستانه فصلی سرد به اشتراک گذاشتند. یک عده هم بعد از مراسم کنسرت بهنام بانی در سالن برج میلاد سرمابه مغرشان فشار آورده بود و اقدام به حرکات موزون نمودند. در این میان هیچ‌کس مردم زلزله‌زده را به یاد نیاورد و با آنها سلفی نگرفت. تکرار یک ماجرا ارزش خبری خودش را از دست می‌دهد. همین امروز که مسئولین در خانه گرم خودشان نشسته‌اند عده زیادی از هموطنان مانند آدم برفی یخ زده‌اند. ولی آیا هیچ مسئولی هست که از خجالت آب شود؟ به راستی چرا مدیریت بحران در کشور ما این قدر ضعیف است که حتی یک برف ساده به یک معضل تبدیل می‌شود؟ یاد شعری از اخوان ثالث می‌افتم:

سلامت را نمی‌خواهند پاسخ گفت

سرها در گریبان است.

کسی سر بر نیارد کرد پاسخ گفتن و دیدار یاران را

نگه جز پیش پا را دید نتواند

که ره تاریک و لغزان است

و گر دست  محبت سوی کس یاری

به اکراه آورد دست از بغل بیرون

که سرما سخت سوزان است.

 

پایان پیام

کد خبر : 76660 ساعت خبر : 3:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76660
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات