وقاحت در دنیای مجازی+طنز رادیویی

عکس‌های آنها را به عنوانِ عکسِ خودشان منتشر می‌کنند و در کمالِ وقاحت آبرو و اعتبار افراد را ملعبهٔ خواستِ خود قرار می‌دهند.

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: دنیای مجازی، همان طور که از اسمش هویدا است کاملاً مجازی است، انسان‌های مجازی، زندگی‌های مجازی‌ و حتی ابراز احساسات‌هایِ مجازی. جهانِ مجازی با وجود داشتنِ برخی مزیت‌ها معایبِ بسیاری هم دارد.

یکی از ضعف‌های شبکه‌هایِ اجتماعی مجهول‌الهویه بودنِ اعضایِ آن است یعنی نه نامی، نه نشانی و نه هویتی که قابلِ اعتماد و اطمینان باشد. سوءاستفاده‌ٔ از هویت و نام‌ونشانِ اشخاص در شبکه‌های اجتماعی بسیار به چَشم می‌خورد، یعنی کسانی با استفاده از نامِ دیگران آزادانه در دنیای مجازی فعالیت می‌کنند و با نامِ آنها مطلب می‌نویسند، عکس‌های آنها را به عنوانِ عکسِ خودشان منتشر می‌کنند و در کمالِ وقاحت آبرو و اعتبار افراد را ملعبهٔ خواستِ خود قرار می‌دهند.

البته این روزها به لطفِ پلیسِ فتا این جاعلانِ متقلب کم‌ شده‌اند ولی کم‌شان هم زیاد است و آموزش و هوشیاری استفاده کنندگان از دنیایِ مجازی را می‌طلبد تا با تعلیم و فرهنگ‌سازیِ استفاده از این شبکه‌ها، روزبه‌روز برای مقابله با این افرادِ دغل‌کار آمده‌ شوند، آمادگی و بصیرتِ در استفاده از دنیایِ مجازی موجب می‌شود تا از بساطتِ کاربرانِ این شبکه‌ها سوءاستفاده نشود و عرصه برای افرادِ سودجو تنگ‌تر از گذشته گردد.

بشنوید:

تهیه‌کننده: رضا ساکی
نویسنده: پروین استکی
گویندگان: محمدشعبانپور و میثم کریمی

پایان پیام

کد خبر : 75216 ساعت خبر : 3:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=75216
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات