ویروس جدید تلگرام را چگونه پاک کنیم

پایگاه خبری گلونی، مسعود مولوی درباره ویروس که به‌تازگی در تلگرام منتشر شده است توضیحاتی منتشر کرده است: از دیروز صبح پیامی از طریق یک کانال تلگرامی پخش شده است که لوگویش شبیه تلگرام است و رویش هم نوشته شده تلگرام. این پیام شاید از طریق دوستانتان برای شما ارسال شده باشد و یا بشود. این پیام یک لینک دارد که می‌گوید تلگرام تصویری آمده، رویش کلیک کنید، آدرس را هم نگاه می‌کنید، زده telgram.news/index.html که یک چیز خیلی معمولی است و شما با اطمینان رویش که کلیک می‌کنید و داخل می‌روید. سایت عین سایت تلگرام طراحی شده و نوشته است دانلود فور اندروید یا دانلود فور ios. وقتی روی آن کلیک می‌کنید، یک اپلیکیشن نصب می‌شود روی گوشی شما.

من توضیح فنی به شما بدهم. آدرس سایت تلگرام telegram.org، telegram.com یا telegram.me است، در حالی که در این پیام در کلمه Telgram  یک e ننوشته‌اند یعنی این یک دامنه رایگان است. یعنی هکرها یک سایت شبیه تلگرام ثبت کردند و سایت را شبیه تلگرام درست کردند، بعد یک بدافزار را کپی کرده‌اند و لابه‌لای سُرس کد ویروس گذاشته‌اند.

یعنی وقتی روی آن لینک کلیک می‌کنید و نصب می‌کنید و بعد وارد تلگرامتان می‌شوید، از تمام گروه‌ها و کانال‌ها خارج می‌شوید چون هک می‌شوید. پسورد دومرحله‌ای اگر داشته باشید تلگرام شما، آن پسورد برای آن هکر و یا هر کسی که پشت این سیستم هست، ارسال کرده است. ضمن این‌که این بدافزار نه‌تنها تلگرامتان، بلکه روی گوشی تلفن همراه شما نصب می‌شود. یعنی کوکی‌ها، سشن‌ها، تمام اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و اکانت‌های شما در تمام سایت‌ها که از طریق این گوشی با آن لاگین می‌شوید، برای آن هکر ارسال می‌شود و به لحظه دسترسی به آن خواهند داشت. لذا شما فکر نکنید که اگر تلگرامتان را پاک کنید و دوباره یک تلگرام جدید نصب کنید، دیگر از خطر جسته‌اید. نه، اینجوری نیست. شما باید گوشی‌تان را بگذارید کنار، یک گوشی دیگر بردارید که این برنامه هک را روی آن نصب نکرده‌اید. تلگرام روی آن نصب کنید، تلگرامتان را بیاورید بالا، کد دومرحله‌ای‌تان را فعال کنید، اگر فعال بوده، رمزش را عوض کنید، اکانت‌های دیگرتان را هم همینطور رمزهایشان را تغییر دهید، ایمیلتان و جی‌میلتان را تغییر دهید، ‌بعد گوشی همراهی‌تان را بدهید به کسی که حرفه‌ای است یا مجتمع‌های خدمات کامپیوتری و توضیح دهید این قضیه را و آن‌ها خودشان می‌دانند چه کنند.

باید اپلیکیشن‌هایتان را پاک کنند، گوشی شما را فرمت کنند. آنها باید تمام عکس‌ها و اطلاعاتتان را روی یک رم بریزند، ویروس‌کشی کنند؛ و گوشی‌تان را از نو بیاورند بالا، بعد اکانت شما در آن فعال کنند.

از دیروز حدود نیم میلیون نفر به این ویروس آلوده شده‌اند و آن‌طوری که برآیند ما است، این است که یک تیم پشت این قضیه است، چون سریعا دارند ریویو و رینیو می‌کنند اکانت‌ها را، یعنی وارد اکانت‌ها می‌شوند و می‌بینند که کاربر دارد چکار می‌کند و اطلاعات را دسته‌بندی می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 77100 ساعت خبر : 11:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=77100
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

آقا من پنج ساله درگیر این ویروسم …نجاتم بدین
تورا خدا .همه عکس و فیلمام خود به خود پاک میشن چیکار کنم گوشی و سیم کارت عوض کردم
ولی دست از سرم بر نمیداره

سلام
ایا هیچ راه دیگری وجود نداره؟