پرداختن به مشکلات کتاب در یک سریال

پرداختن به مشکلات کتاب در یک سریال

در شرایطی که اغلب از بی‌توجهی تلویزیون به کتاب و کتاب‌خوانی انتقاد می‌شود، سریال «آنام» در بخش‌هایی به این موضوع توجه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، نبود مخاطب و فروش نرفتن  کتاب‌ها معضلی است که در بازار کتاب ما  وجود دارد و نمی‌توان منکر آن شد. مسئله دیگری که در بازار کتاب شاهد آن هستیم، ناشرانی هستند که هزینه چاپ کتاب را از نویسنده‌ها و شاعران بعضا جوان دریافت می‌کنند و غالبا هم کتاب‌های قابل تأملی منتشر نمی‌کنند. سریال «آنام» در بستر داستان خود این موضوع‌ها را دستمایه قرار داده و به آن‌ها پرداخته است.

«آنام» که به کارگردانی جواد افشار و تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه از شبکه سه سیما پخش می‌شود، ژانر اجتماعی خانوادگی دارد و داستان آن درباره مادری به نام آنام با بازی گلچهره سجادیه است که درگیر مسائل زندگی و خانواده‌اش شده. نکته قابل تأمل در این سریال که چند قسمتی از آن تا کنون پخش شده این است که در درست برخی شخصیت‌های این سریال کتاب می‌بینیم. دو دختر  یک خانواده، یکی رمان‌نویس است و دیگری شاعر و ترانه‌سرا که هر دو از نبود مخاطب و دیده نشدن کتاب‌های‌شان ناراضی‌اند.

پرداختن به مشکلات کتاب در یک سریال

شبنم قلی‌خانی که در این سریال ایفاگر نقش آرزو است رمان‌نویس است و در بخشی از سریال می‌گوید داستان‌ می‌نویسم،  اما چه فایده که بعد از چند سال هنوز چاپ اولش فروش نرفته است، شاید دیگر نخواهم بنویسم،  زیرا مخاطب نیست.

لاله مرزبان نیز که نقش آفرین را دارد و دختر کوچک خانواده است شاعر و ترانه‌سرا است. او در دیالوگی که دارد از نبود مخاطب برای شعر مدرن گله می‌کند. کتاب دومش زیر چاپ است و می‌گوید چه فایده؛ به خاطر این‌که کتاب اولش مخاطب نداشته، مجبور شده نیمی از هزینه‌های چاپ کتاب دومش را خودش بپردازد و به ناشر پول بدهد.

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 79097 ساعت خبر : 2:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79097
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات