کسی که می‌خواهد به هر قیمت بخنداند+فیلم

کسی که می‌خواهد به هر قیمت بخنداند+فیلم

مشکل از آنجایی شروع می‌شود که او می‌خواهد به هر قیمت دیده شود.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: «زینب موسوی» را از خندوانه می‌شناسیم و قبل از آن از امپراطور کوزکو، نقش زنی که خاطراتش را جلوی دوربین به طنز بیان می‌کند تا اینجا مولفه‌های طنز موقعیت و کلام اغلب درست و حسابی رو هم چفت و بست شده‌اند، لهجه، گریم حلقه‌های تکرار و سهل و ممتنع‌هایی که می‌تواند از او یک طناز خوب بسازد، اما مشکل از آنجایی شروع می‌شود که می‌خواهد به هرقیمتی دیده شود.

«قمپز» کار جدیدش است که آن را در آپارات به اشتراک می‌گذارد سلسله غرولندهایی که قرار است رگباری باشد اما شما را نمی‌خنداند حس می‌کنید روی خط قرمزهای طنز مانور می‌دهد. برای موسوی شوخی کردن با همه چیز آزاد است. سبک این شوخی را بلد است اما گاهی عرف و هنجارها نمی‌توانند این شوخی‌ها را تحمل کنند، شوخی‌هایی که نخ‌نما شده‌اند؛ شوخی با شهادت سیدجوادهاشمی یکی از آنهاست، آنقدر شوخی ساده‌ است که متریال خنده از مخاطب نمی‌گیرد آنها حتا یک لبخند هم به راوی نمی‌دهند. قمپز شاید قرار است مجموعه‌ای از حرف‌های توخالی باشد شاید همانطور که از اسمش پیداست قراراست بقیه طنزنویس‌ها را بترساند طوری که بزنند به گاراژ و بگذارند عرصه برای زینب موسوی خالی شود اما قمپز یک مشکل اساسی دارد می‌تواند راحت به هزل کشیده شود و مخاطب باهوش که پیگیر کارهای موسوی هست فرصت شنیدن هزل ندارد.

مخاطب برای هزل شنیدن کلی صفحه اینستاگرام در اختیار دارد، صفحه آنهایی که خودشان را اینفلواینسرهای جامعه می‌خوانند و یک در میان قرار است به زبان طنز همدیگر را نابود کنند به غول مرحله‌ آخرشان هم صدف بیوتی یک کشوی لوازم آرایش هدیه می‌هد. زینب موسوی از این قماش نیست هرچند خاستگاهش همین فضای مجازی است اما باید مشاورانش را عوض کند او بااستعداد و قوی است و حمایت قطعی بزرگ‌ترین طنزنویس‌های کشور را دارد، ذهن سیالی دارد اما کم کم به تحقیم مخاطب دارد عادت می‌کند این وقتی می‌بینیم که در مصاحبه‌اش با نیلوفر لاری‌پور همه مردم را بی‌فرهنگ می‌خواند.

کسی که می‌خواهد به هر قیمت بخنداند

شوخی‌های اروتیک در خنداونه، شکستن تابوهای جنسی روی آنتن صداوسیما حاشیه‌هایی بود که زینب موسوی با آن بالا آمد کاش دست از غر زدن بردارد و باور کند این فیگورها روی شخصیت فرهنگی‌اش نمی‌نشیند. قمپز هم که در کرد باید تبعات بعدش را بپذیرد. تبعات شوخی با خط‌قرمزهای جامعه از اصولی است که در اولین دوره‌های طنزنویسی یا به زور تجربه می‌فهمیم که نباید با آنها سرشاخ شویم.

 

پایان پیام

کد خبر : 80014 ساعت خبر : 12:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=80014
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات