بوی عیدی، بوی توپ، بوی وایتکس که نگو

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: یه چند روزیه هر جا رو نگاه می‌کنم نوشتن «بوی عیدی، بوی توپ، بوی کاغذرنگی» و… ولی الآن بو فقط بوی وایتکس! یعنی از طبقه اول، بوی وایتکس و… طبقه ششم ساختمون رو می‌تونین حس کنین.

این روزا، خانومای خونه‌دار از تخصص خودشون برای قاطی‌کردن شوینده‌ها با هم استفاده می‌کنن تا روسیاهی به خونه نمونه. کاری که عمراً یه شیمیست حرفه‌ای هم تو یه آزمایشگاه فوق پیشرفته، حاضر به انجام دادنش نیس رو خانوم یا آقا تو یه گُله جا انجام می‌ده.

به هرحال بعضی ها معتقدن هر‌کدوم از شوینده‌ها منحصر‌به‌فردن و تازه وقتی با هم ترکیب بشن، مخلوط معجزه‌آسایی به دست می‌آد که می‌تونه تو یه چشم به‌هم‌زدن، همه‌جا رو برق بندازه.

معمولا این دسته از خانوما از ترس ورود گرد و خاک به خونه، تمام در و پنجره‌ها رو هم می‌بندن و در‌حالی‌که به سختی نفس می‌کشن (حتا گاهی هم نمی‌کشن!)، مشغول نظافت خونه می‌شن. برای ورود به همچین فضایی باید مجهز به ماسک و کپسول اکسیژن باشین اما خانوم بدون هیچ ماسکی، با وسواس هرچه تمام تر مشغول رسم خونه‌تکونی و بشور بساب می‌شه.

شوینده‌های سمی و خطرناک

اگه جزء کسایی هستین که به چالش مخلوط‌کردن شوینده‌ها با هم عادت‌دارین باید بگم که خیلی از پزشکای متخصص بارها هشدار دادن که این کار خطرناک باعث متصاعد شدن گازهای سمی و التهاب تنفسی می‌شه.

شوینده‌ها ظاهر غلط‌ اندازی دارن. البته از بوی غیر قابل تحملشون هم می‌شه فهمید که دشمن مسلم ریه‌ها هستن ولی بعد از مدتی که مشام آدم از بوی مسموم اونا پر بشه، دیگه خیلی هم فرقی نمی‌کنه که چقد بوی آزاردهنده‌ای دارن.

با این حال شوینده‌ها می‌تونن اثر مخربشون رو بی‌صدا و آروم روی دستگاه تنفسی و پوستی مصرف‌کننده ها بذارن.

فرقی نمی‌کنه خودتون قراره خونه رو تمیز کنین یا کسی براتون این کارو انجام می‌ده. در هر دو حالت، لازمه که اطلاعات روی محصول رو بخونین و نکات ایمنی رو هم رعایت کنین و فراموش نکنین که شوینده‌های شیمیایی، دشمن درجه یک سلامتی شما و محیط‌زیست هستن.

پایان پیام

کد خبر : 86423 ساعت خبر : 8:04 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86423
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات