سخنرانی امیلیا نرسیسیانس در همایش زبان مادری در گفتمان علوم اجتماعی+صوتی

پایگاه خبری گلونیاولین همایش ملی « زبان مادری در گفتمان علوم اجتماعی » با حضور اندیشمندان و پژوهشگران ایرانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با مدیریت سید جواد میری برگزار شد. این همایش از جانب گروه جامعه شناسی نظری پژوهشکده مطالعات اجتماعی با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران در دوم اسفند ماه ۹۶ صورت گرفت.

عنوان کامل این همایش «زبان مادری در گفتمان اجتماعی ؛ بازخوانی مؤلفه های ملی، قومی، زبانی در ایران» بود.

عوامل موثر در حفظ و ارتقاء زبان قومی-مادری در جوامع چند زبانه

از سخنرانان این مراسم امیلیا نرسیسیانس بود که با عنوان «عوامل موثر در حفظ و ارتقاء زبان قومی-مادری در جوامع چند زبانه» به سخنرانی پرداخت.

درباره امیلیا نرسیسیانس

امیلیا نرسیسیانس انسان‌شناس، مردم‌شناس و استادیار دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. وی مدیر گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی در دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه مطالعات انسان‌شناسی فرهنگی انجمن جامعه‌شناسی ایران بوده‌است.

وی دارای مقالات متعدد در مجلات معتبر داخلی و خارجی و بیش از ۵۰ مقاله ارائه شده در کنفرانس‌های ایرانی و بین‌المللی بوده‌است. در طراحی آزمون‌های (کنکور) دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های ایران مشارکت داشته و از اعضای کمیته انتخاب سؤالات کنکور محسوب می‌شود.

امیلیا نرسیسیانس که از ارمنیان ایران است، در سال ۱۳۳۲ در منطقه لاله زار تهران زاده شد. او در رشته تاریخ و فرهنگ تطبیقی در ایران مدرک کارشناسی گرفت و برای ادامه تحصیل در رشته مردم‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد به دانشگاه سالفورد انگلستان رفت و کارشناسی ارشد و دکترای جامعه‌شناسی تعلیم و تربیت خود را از دانشگاه سنچری آمریکا نیز دریافت کرد.

از کتاب‌های او می‌توان به « شناخت و عاطفه جنبه‌های بالینی و اجتماعی ، نقش علوم اجتماعی در گفتگوی تمدن‌ها، فرهنگ نمادها، زن و فرهنگ، دو زبانگی از دیدگاه علوم اجتماعی، زوال فرهنگ در بستر عشرت زندگی در عیش مردن در خوشی، مردم‌شناسی جنسیت، خاطرات مردم شناسان ایران، مردم شناسی ایرانی، انسان نشانه فرهنگ، مردم شناسی تعلیم و تربیت» اشاره کرد.

سخنرانی امیلیا نرسیسیانس را بشنوید:

برای دانلود فایل سخنرانی بر روی این لینک کلیک کنید.

برای دانلود فایل صوتی سایر سخنرانان بر روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 84514 ساعت خبر : 6:49 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84514
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات