۲ کتاب درباره فوتبال منتشر شد

۲ کتاب درباره فوتبال منتشر شد

ترجمه کتاب‌ «یک‌ بازی دونیمه‌ای» به همراه «پیراهن‌های همیشه» نوشته حمیدرضا صدر راهی بازار شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  کتاب «یک بازی دونیمه‌ای: فوتبال، تلویزیون، جهانی‌سازی» نوشته کارنل سندوس با ترجمه رضا شجیع و علی نامدار آزادگان در ۲۳۴ صفحه با شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۲۱ هزار تومان در نشر چشمه منتشر شده است.

۲ کتاب درباره فوتبال منتشر شد

یک بازی دونیمه‌ای

کتاب یک بازی دونیمه‌ای با این مطالب همراه است: «عملکردهای هواداری و مصرف»، «هواداری، هویت و خودبازتابی»، «سیاست فوتبال»، «فوتبال و جهانی‌سازی فرهنگی»، «فوتبال، عقلانیت ابزاری و استانداردسازی» و «تلویزیون، فوتبال و فراواقعیت».

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: کتاب حاضر برای غربی‌ها روایت حال و گذشته و برای ما که در حال گذار و توسعه هستیم، روایت آینده‌ای است که هنوز اتفاق نیقتاده است. نویسنده برای پاسخ به سوالات بیشمار خود بیش از یازده ماه با هواداران زندگی کرده و با آنان همکلام شده است. او پرسش‌هایی را در این کتاب مطرح می‌کند و پاسخ می‌دهد که ذهن انسان ایرانی هنوز پاسخی برای آن‌ها نیافته است. کتاب روایتی تاریخی از روند تحول فوتبال  و تلویزیون است و تحلیلی جذاب در مورد ارتباط هواداران با فوتبال ارائه می‌دهد. سندوس در این کتاب، پیوندی زیبا میان مفاهیم جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و مدیریت برقرار می کند.

پیراهن‌های همیشه

 همچنین کتاب «پیراهن‌های همیشه: مردان فوتبال: تک‌نگاری‌ها» نوشته حمیدرضا صدر در ۳۳۹ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان در نشر یادشده به چاپ رسیده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: توپ به جست‌وجویش آمده، به رویش لبخنده زده، بر پایش نشسته. توپ به بازیکن نیاز داشته و بازیکن به توپ. آن‌ها رقص‌کنان جلو رفته‌اند و جلو… زمان سپری شده و توپ بی‌وفا، دل از بازیکن کنده و بازیکن را تنهاترین تنهای دنیا کرده. بازیکن کفش‌ها را درآورده، آب دهانش را قورت داده و گوش‌هایش را گرفته تا نفرین «تمام‌شده‌ای، تمام» را نشود…

«پیراهن‌های همیشه» تک‌نگاری‌های شاعرانه حمیدرضا صدر درباره بزرگان دنیای فوتبال از جوزپه مئاتزا تا فرانتس بکن بائر است، از پله تا دیگو مارادونا، از روبرتو باجو تا الیور کان، از اریک کانتونا تا آلساندرو دل پیرو، از تیری آنری تا زین‌الدین زیدان، از کریستیانو رونالدو تا لیونل مسی… همه این‌جا هستند؛ چشم در چشمِ عاشقانِ سینه‌چاکی که گاهی دعای خیر سر داده‌اند و گاهی نفرین کرده‌اند؛ هم رفیق بوده‌اند و هم جلاد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 86871 ساعت خبر : 2:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86871
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات