تنگه شگفت‌انگیز هلت خرم‌آباد

تنگه هلت که در ۹۰ کیلومتری آزادراه خرم – زال به سمت اندیمشک قرار دارد. در گذشته یک دریاچه پشت سد بوده که با آمدن یک سیل، این سد خراب شده و دریاچه به شکل یک رودخانه تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، تنها فصل بازدید از تنگه هلت، فصل تابستان است و در فصل‌های دیگر به دلیل بارندگی و افزایش عمق آب بازدید آن غیر ممکن است.

طول تنگه هلت ۴ کیلومتر است که با توجه به ارتفاع آب زمان طی کردن مسیر میان این تنگه‌ها ممکن است تا چهار ساعت هم طول بکشد.

برای بازدید از تنگه هلت فراموش نکنید که برخی از مسیرها توسط تخته سنگ‌های بزرگ که میان صخره‌ها گیر افتاده‌اند، بسته شده که ناچار به عبور از زیر آب و تخته سنگ خواهید شد.

مسئولانه به تنگه هلت لرستان سفر کنید

اگر از آزادراه خرم‌آباد – اندیمشک تا انتهای تونل ترشان حرکت کنید، پس از بیرون آمدن از تونل ترشان سمت راست یک بریدگی وجود دارد که وارد آن شوید و از زیرگذر به مسیر مخالف یعنی مسیر اندیمشک – خرم‌آباد وارد شوید و به سمت خرم‌آباد حرکت کنید. پس از گذر از تونل گندم‌کار و ترشان مابین خروجی تونل ترشان و ورودی تونل خرگوشان سمت راست یک فضای باز وجود دارد که باید خودروهای خود را آن منطقه پارک کنید و سپس ادامه مسیر را پیاده طی کنید.

توجه کنید که باید مسئولانه به این منطقه سفر کنید و باعث از بین رفتن طبیعت و آلوده شدن آن نشوید. متاسفانه تورهای زیادی در یکی دوسال گذشته به این منطقه رفته‌اند و آثاری از خود برجای گذاشتند و به طبیعت آسیب زدند.

 

پایان پیام

کد خبر : 83329 ساعت خبر : 8:22 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83329
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات