رادیو می‌تواند رسانه مرجع باشد

رادیو می‌تواند رسانه مرجع باشد

پس از گویندگان، معاون صدا با تهیه‌کنندگان رادیو هم دیدار کرد؛ این دیدار با هدف بررسی چشم‌اندازهای پیش‌رو، بیان دیدگاه‌ها و راهکارهای لازم برای دستیابی به افق روشن آینده در این رسانه گرم، در استودیوی شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، معاون صدا در ابتدا ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نشست پیرامون رسیدن به افق‌های روشن در رادیو گفت: اگر قرار باشد به چشم انداز عالی و افق های روشن رسیده و طراز رادیو را ارتقاء دهیم، باید بهترین‌ها را دور خودمان جمع کرده و بدانیم با چه امکاناتی باید برای رسیدن به هدف نهایی این رسانه تلاش کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروزه وظیفه خطیر و جدی بر دوش تهیه کنندگان قرار دارد، تصریح کرد: برگزاری نشست امروز نیز برای بررسی های بیشتر و عمیق تر در راستای رسیدن به چشم انداز پیش روی رادیو و اهداف بزرگ این رسانه است.

شاه آبادی در ادامه ضمن تأکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه رسانه ملی باید به رسانه مرجع برای آحاد جامعه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: تبدیل شدن به رسانه مرجع برای رادیو امری شدنی است. اینکه آحاد جامعه رادیو را رسانه ای صریح، صادق، امین، دل نشین وگرم بدانند، به عهده مدیران و برنامه سازان کوشای رادیوست که تاکنون نیز کارهای بسیار بزرگی در این زمینه انجام داده‌اید.

معاون صدا با بیان اینکه رادیو رسانه‌ای با سواد، مقبول و مورد اعتماد است که باید برای آن بیشتر تلاش کنیم، اظهار کرد: اگر قرار باشد به این مسائل بپردازیم، در راستای این است که برای آحاد جامعه و گروه های مرجع نقش جدی ایفا کنیم.

رادیو باید جریان‌ساز باشد

وی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت تهیه‌کنندگان برای تحقق رسانه مرجع بسیار سنگین و بزرگ است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید مبنا و معیار داشته باشیم و همه ابعاد را به صورت جدی مد نظر قرار دهیم، زیرا از سویی این انتظار وجود دارد تا تعداد شنونده ها بر اساس سلایق و علایق مخاطب افزایش یابد. در همین راستا باید متذکر شد هر چند افزایش آمار کمی رادیو مد نظر است اما رسالت شما افزایش کیفیت برنامه ها، تربیت نسل جدید و تحقق سبک زندگی بر مدار فرهنگ و تعلقات واقعی کشور است به همین خاطر حتما نیاز و مصلحت مخاطب را بشناسید. این وجوه را در کنار هم و در لحظه جمع کرده و سرعت عمل داشته باشید تا با دانش لازم، در لحظه تصمیم بگیرید و آنتن را مدیریت کنید.

معاون صدا با بیان تعیین‌کننده بودن نقش برنامه‌سازان رادیو ادامه داد: از روزهای آغازین فعالیت در رادیو قدرت تصمیم‌گیری و سرعت عمل، مهمترین مواردی بوده است که از مدیران شبکه‌ها درخواست داشته‌ام تا بر اساس آنها بتوانند اخبار و رویدادها را در قالب‌های برنامه‌سازی به لحظه بیان کنند. امروزه به طور کلی چهار شغل نویسندگی، گویندگی، تهیه‌کنندگی و گزارشگری در کنار سایر مشاغل از اهمیت ویژه‌ای در حوزه محتوی رادیو برخودار است؛ لذا برای این چهار شغل با یک کارگروه، دبیر و ساختاری قدرتمندتر مشاغل را بررسی کرده و مسؤولان این کار گروه‌ها موظف هستند با تخصیص وقت کافی پیگیر امور مربوطه باشند.

رادیو می‌تواند رسانه مرجع باشد

معاون صدا در رابطه با معیارهای تولید برنامه در رادیو گفت: بر اساس شرایط موجود و همچنین اقتضائات موجود قطعا مولفه‌های جدید و سنجش‌های لازم باید اتفاق بیافتد. پرداختن به جزئیات در شاخص‌های مختلف یقینا برای این است که بتوانیم از تحلیل های به دست آمده شاخص های جدید و مولفه‌های تازه‌ای را به دست آورده تا بر اساس آنها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه یادآورد شد: حل مشکلات را در گروی پیگیری و تلاش شما میدانم. از این جهت که بعد از بررسی‌های صورت گرفته، آنها را شناسایی و دسته‌بندی کنیم تا عالمانه و با محوریت پیشنهادات روشن و مشخص، موارد را در همه بخش‌های مرتبط مطالبه‌گرایانه توأم با راهکار و حل مسائل پیش بریم.

معاون صدا افزود: آنچه که از رادیو می‌شنویم حرف خوب است. اما حرف خوب زدن با خوب حرف زدن متفاوت است چرا که استفاده از تمام توان و خلاقیت‌ها برای درگیر کردن مخاطب است. ان‌شاءالله بتوانیم با تلاش همه جانبه خروجی موفقی از رسانه گرم رادیو برای مخاطبان داشته باشیم.

در بخشی از این مراسم نیز جمعی از تهیه‌کنندگان شبکه‌های رادیویی در فضایی صمیمی به بیان دیدگاه‌ها، مشکلات و نکات موثر در روند برنامه‌سازی در رادیو پرداختند.

رادیو می‌تواند رسانه مرجع باشد.

در پایان این نشست از هفت تهیه‌کننده منتخب رادیویی که در جشنواره‌های مطرح بین‌المللی حائز رتبه شده بودند، تجلیل شد.

اسامی این افراد بدین شرح است: خلیل‌نژاد، عاطفه شیوافر، عاطفه بنایی، مهدی ساعی، شایان بهلولی، مهدی اسماعیلی و هدی فلاح.
پایان پیام

کد خبر : 85675 ساعت خبر : 6:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=85675
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات