رونمایی از مستندی درباره بهمن گلبارنژاد

آیین رونمایی از مستند “بهمن عزیزم” با حضور رییس فدارسیون ورزش های جانبازان و معلولین و پرویز جاهد نویسنده و منتقد سینما و همچنین خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به نقل از روابط عمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، این مستند روایتی از زندگی و مرگ مرحوم بهمن گلبار نژاد ورزشکار پاراالمیپک است که در خلال پاراالمپیک ریو بر اثر سانحه درگذشت.

علی صمیمی: با این مستند شناخت کاملی از شخصیت مرحوم گلبارنژاد به دست آوردم

علی صمیمی در ابتدای این مراسم گفت: بهمن را از سال ها قبل می شناختم و چیزهایی هم در مورد زندگی او می دانستم ولی من با این مستند شناخت کاملی از شخصیت مرحوم گلبار نژاد به دست آوردم.همچنین این مستند شرایط ویژه ای که آبادان در خلال دفاع مقدس داشته و مردم جنگ زده ای که مجبور بودند به شهر هایی مانند شیراز مهاجرت کنند را به خوبی به تصویر کشیده است.

رییس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در ادامه اضافه کرد: اولین کاری که بهمن انجام داد این بود که جهاد را پذیرفت و تبدیل به یک مجاهد تمام عیار شد. فضای جهاد بهمن را به قله ی جانبازی رساند.بعد از آن هم خانه نشین نشد بلکه وارد عرصه دیگری شد تا پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآورد.

وی افزود: در المپیک ریو حضور داشتم. فضای کاروان ایران در آن روز ها به خاطر موفقیت های ورزشکارانمان شاد بود اما وقتی آن اتفاق افتاد و بهمن را از دست دادیم کاروان ایران در حزن اندوه فرو رفت. اما وقتی در اختتامیه جهان تصویر بهمن گلبار نژاد را دید و به احترام او قیام کرد گویی سبک تر شدیم چرا که بهمن وسیله ای بود برای اینکه تمام جهان پرچم ایران را در رفیع ترین قله ورزشی جهان در حال اهتزاز ببیند.چیزی که من در مستند “بهمن عزیزم” دیدم جاودانگی نام بهمن گلبار نژاد بود.

جاهد: “بهمن عزیزم” نمونه خوبی از ژانر مستند پرتره است

پرویز جاهد که سخنران این مراسم بود نیز در ادامه اظهار کرد: تا این فیلم را ندیده بودم هیچ شناختی از این چهره ورزشی و قهرمان ملی که به شکل غم انگیزی از میان ما رفت نداشتم.ژانر بیوگرافی و زندگینامه در سینمای مستند یکی از شاخه های مهم سینمای مستند است که در ایران به ژانر پرتره معروف است. این مستند یک نمونه خوبی است که توانسته یک چهره مشهور را با توجه به امکاناتی که داشته به خوبی معرفی کند.

وی در ادامه گفت: یکی از مهمترین سختی هایی که در این کار وجود دارد این است که فیلمساز باید به محتوای عظیمی دسترسی داشته باشد تا بتواند مثل مستند “بهمن عزیزم” چهل و هفت سال زندگی یک انسان را در چهل و پنج دقیقه روایت کند.به نظر می رسد تعامل خوبی بین کارگردان و خانواده گلبارنژاد به وجود آمده است که فیلم ها و تصاویر بسیار زیبایی از ایشان در اختیار گروه سازنده قرار گرفته است.

جاهد افزود: در این فیلم کارگردان توانسته با استفاده از حضور فرزند بهمن گلبارنژاد اتفاقاتی که تصویری از آن وجود ندارد را بازسازی کند و این روایت صادقانه و صمیمی که از زبان خود بهمن گفته می‌شود توانسته مخاطب را به خوبی با فیلم درگیر کند.

پورمحمدی: آرزو دارم که روزی بتوانم از زندگی بهمن گلبارنژاد یک فیلم سینمایی بسازم

مصطفی پورمحمدی کارگردان این مستند نیز در ادامه گفت: ما با شخصیتی رو به رو بودیم که قبل از شروع دوران ورزش حرفه ای خود تقریبا هیچ تصویری از او موجود نیست. بهمن یک جنگ‌زده است و جنگ زده بودن یعنی از بین رفتن تمام آلبوم های خانوادگی و تمام تصاویری که می تواند از یک فرد به جا مانده باشد.بنابراین ما هیچ تصویری از نیمه اول زندگی بهمن نداشتیم و تصمیم گرفتیم از علی، پسر بهمن گلبارنژاد برای پیش بردن قصه استفاده کنیم.

وی افزود: به نظرم حق مطلب در این موضوع با یک مستند ادا نمی شود. بهمن گلبارنژاد یک شخصیت بسیار جذاب و دوست داشتنی دارد که می‌توان به زیبایی آن را تبدیل به یک شخصیت سینمایی کرد. زیبایی‌های شخصیت بهمن می‌تواند خوراک مناسبی برای ساخت یک فیلم سینمایی جذاب باشد. من آرزو دارم که روزی بتوانم از زندگی بهمن گلبارنژاد یک فیلم سینمایی بسازم.

مستند بهمن عزیزم که روایت زندگی قهرمان پاراالمپیک، بهمن گلبارنژاد است به کارگردانی مصطفی پورمحمدی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و به زودی آماده نمایش از شبکه های سیما خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 84449 ساعت خبر : 0:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84449
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات