سایت شاهکار میراث فرهنگی

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: پرتال جامع گردشگری ایران متعلق به سازمان میراث فرهنگی است. بخش لرستانش را دیدم: پر از غلط نگارشی، اطلاعات غلط درباره لرستان، اشتباه زیاد در بخش غارهای پیش از تاریخ، معرفی قلعه فلک‌الافلاک در بخش پل‌ها و…

پل‌های تاریخی لرستان

نمی‌دانم چقدر هزینه به پای سایت ریخته شده است اما هر چه هست برای لرستان‌گردی به درد کسی نمی‌خورد. پل‌های تاریخی لرستان را در یک بند بلند و بدون حتی یک پاراگراف معرفی کرده است.

اشترانکوه

درباره اشترانکوه این طور نوشته است: «‌بلندترین قله این رشته سن‌بران با ارتفاع ۱۵۰ متر است.» در حالی که سن‌بران ۴۱۵۰ متر است و عدد چهار در این سایت عظیم که دائم در تلویزیون زیرنویس می‌شود افتاده است. باز هم بگویم یا بس است؟ اشترانکوه چیز دیگری نداشت برای معرفی؟

تنگه شیرز کوهدشت

تنگه شیرِز یکی از مهم‌ترین مناطق لرستان را این طوری و با همین درجه از نگارش معرفی کرده است: «طول این دره چند کیلومتر و یکی از دره­های زیبا با صخره­های سنگی جالبی است.» چند کیلومتر؟ یعنی برای دانستن طول تنگه، یک سرچ نکردند؟ معرفی این ژئوپارک عظیم و خاص در این چند خط هنر می‌خواهد.

سراب کهمان الشتر

درباره حمام گپ خرم‌آباد نوشته است: «زمان ساخت بنا مربوط به دوره اول قاجار می باشد.» در حالی که بنای اولیه این حمام صفوی است نه قجری. سراب کهمان الشتر که قطب گردشگری الشتر است این چنین معرفی شده است. تصویر گویاست پس چیزی نمی‌گویم.

 

پایان پیام

کد خبر : 86677 ساعت خبر : 8:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86677
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات