سلفی در اماکن تاریخی

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: موقع سلفی گرفتن در اماکن تاریخی با مشاهیر تاریخ و هنر هم حواستون باشه سیبل‌هاشون رو فوتوشاپ نکنین؛ آدم که با همه سرشوخی رو باز نمی‌کنه.

علی‌اصغر مونسان؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در یک شبکه اجتماعی به نشستی مشترک با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرده و از عرضه اینترنت رایگان در کلیه موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی کشور خبر داد؛ یعنی خدا رو شکر که ادوات بوم گردی و گردشگری نوین همه‌جوره فراهمه. شما دوست عزیزی که بعد از حک کردن یادگاری دو قلب یه تیر از وسطش رو کتیبه‌های تخت‌جمشید دغدغه اصلی‌تون این بود که حالا تا این عکس رو بذارین تو نت بیات نشه؛ الان می‌تونی با خیال راحت از کل فرآیند حک یادگاری عکس بگیره و البته این وسط فراموش نکن که پلیس فتا حواسش به همه‌جا هس.

اینترنت در اماکن تاریخی؛ تهدیدها و فرصت‌ها

اینفلوئنسرهامون هم اگر تا دیروز اسپانسر لوازم آرایشی می‌گرفتن تا خودشون رو مطرح کنن الان می‌تونن با تورها قرارداد ببندن و از همون‌جا لایو بدن به ما معمولی‌ها که نه دستمون به اون توره می‌رسه نه به اون بنا نه به اقامت در اون حوالی برای یه سفر. بلکه با این روش شاهد جهش اقتصادی در صنعت توریسم باشیم.

آنچه اینفلوئنسرها باید بدانند

فقط حین لایو دادن باید حواستون به چند نکته باشه؛ اول اینکه درباره اون بنای تاریخی اطلاعات کسب کنین و قیافه‌تون شبیه کسی نباشه که دلش می‌خواسته الان تو پاساژها و مراکز خرید اون شهر دوردور بزنه ولی به‌زور آوردنش گردش تاریخی. دوم اینکه هر بنای تاریخی قلیون‌سرا نداره و اگر هم داره لطفاً خیلی رسانه‌ایش نکنین

یه‌جوری نباشه که دودقیقه بیایم ابینه دهستان لات نزدیک امامزاده هاشم رو ببینیم؛ همه‌ش تو قلیون‌سرای شاه‌عباسی باشین.

سومین نکته هم اینه که از فردا بعد از تحویل سال همه لوکیشن‌ها رو نپیچونین به‌سمت ابینه تاریخی؛ مورد داشتیم تو اون بنا نشسته نه برای بالا بردن اطلاعات عمومی و تاریخی‌ش؛ سه‌روز یک‌نفس نشسته تا کل هفت تا سیزن سریال مورد علاقه‌ش رو دانلود کنه؛ آخر سر هم که ازش می‌پرسی این بابایی که آرامگاهش اینجاس چه‌جوره کشته شده جواب می‌ده؛ از دروازه شب نتونست رد بشه نگهبان‌های دروازه کشتنش. موقع سلفی گرفتن با مشاهیر تاریخ و هنر هم حواستون باشه سیبل‌هاشون رو فوتوشاپ نکنین؛ آدم که با همه سرشوخی رو باز نمی‌کنه. خلاصه جنبه عمومی وجود اینترنت در مکان‌های تاریخی‌مون رو بالا ببریم.

پایان پیام

کد خبر : 85913 ساعت خبر : 9:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=85913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات