سوسک‌های چوبخوار بلای درختان بلوط زاگرس+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که سوسک‌های چوبخوار به درختان بلوط دامنه‌های زاگرس در کهکیلویه‌وبویراحمد حمله‌ور شدند. راستش من تا حدودی به متولیان رسیدگی به این امور حق می‌دم. چون احتمالاً دارن بررسی میکنن ببینن حق با کیه؟! بعد نه که سوسک‌ها می‌تونن نماینده بفرستن، ولی بلوط‌ها هنوز نماینده‌شون نیومده، همین‌طوری جلسه داره می‌افته عقب!

از طرفی می‌شه به این سوسک‌ها حق داد، چون مهمون هستن و قدمشون روی چشم‌های بنده! اییییی….. به هر حال احترامشون واجبه. اما نکته اینجاست که مهمان سخت عزیز است ولی همچو نفس، خفقان آرد اگر آید و بیرون نرود. یعنی اینها دقیقاً رفتن سر میزبان خراب بشن. ضمن این‌که این سوسک‌ها احترام بزرگترها رو هم نگه نداشتن. چون برخی از این درخت‌ها بالای ۲۰۰ سال عمر داشتن و نابود شدن.

می‌دونید که برای پیشگیری و مقابله با این مهمانان عصبانی مبلغ بسیار بسیار زیادی لازمه. یعنی ده میلیارد تومان. در صورتی که تونستیم با صرفه‌جویی این مبلغ، فقط و فقط ده هزار هکتار از جنگل‌های استان کهکیلویه‌وبویراحمد از بین رفته. ده هزار هکتار هم که عددی نیست! بعدش هم مقصر خود درختان. یعنی چی که آبی که می‌تونیم باهاش ماشین بشوریم و حیاط بشوریم رو بدیم به درخت‌ها!

من خودم با یکی از این سوسک‌ها که صحبت می‌کردم، بله من می‌تونم صحبت کنم، گفت هرچی به این بلوط‌ها گفتیم آب هست ولی کم هست توجهی نکردن، ما خودمون وارد عمل شدیم. چون می‌دونید که این سوسک‌ها دقیقاً قسمت ورودی آب این درخت‌ها رو قطع می‌کنن که خشک بشن. بعد یه حرف دیگه‌ای هم زد. سوسکه گفت حالا به وقتش سراغ شما آدم‌ها هم می‌آییم. خواهی دید… من دیگه اونجا رو ترک کردم گفتم بیام بهتون بگم حواستون باشه.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 83898 ساعت خبر : 0:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83898
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات