سیر همیشگی حوادث در ایران از مسئول تا سلبریتی

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: آن روزهایی که نمی‌شد حوادث پیش‌رو را پیش‌بینی کرد، گذشت. الآن بسیاری از اتفاقات را می‌توان پیش‌بینی کرد. ما ایرانی‌ها از بس یک سری حوادث را تجربه کرده‌ایم، جوری وقایع آینده را پیش‌بینی می‌کنیم که نوستراداموس خدابیامرز انگشت به دهان می‌ماند. به عنوان مثال چند نمونه در ادامه آورده‌ایم که قطعاً خود شما هم با ما موافق خواهید بود.

ما پیش‌بینی می‌کنیم وقتی در کشورمان سیلی، زلزله‌ای، چیزی بیاید، بدون شک مسئولان بحران غافلگیر خواهند شد. یک ساعت بعد اما مصاحبه می‌کنند که همه چیز تحت کنترل است. نیم‌ساعت بعد می‌پرسند: راستی کجا زلزله اومده؟ یک ساعت بعد اینستاگرام پر می‌شود از تسلیت و عکس‌های نقشه‌ی ایران سیاه‌پوش. دو ساعت بعد سلبریتی‌ها موبایل را برمی‌دارند و ماشین را استارت می‌کنند که برای کمک بروند. نیم ساعت بعد یک استاد دانشگاه شماره حساب می‌دهد تا مردم پول واریز کنند. یک ساعت بعد جناح‌های مختلف سیاسی تلاش می‌کنند از حادثه‌ی روی داده به نفع خود استفاده کنند و جناح مخالف را بکوبند. دردسرتان ندهم. همین طور به راحتی می‌توان سیر اتفاقات را پیش‌بینی کرد تا آخر. آخرش هم سلبریتی‌ها با کلی عکس و استوری به خانه برمی‌گردند، حساب استاد دانشگاه پر پول می‌شود، مردم حادثه دیده هم همان‌طور با مشکلات مختلف ادامه خواهند داد.

حالا تصور کنید خدایی نکرده، هواپیمایی سقوط کند، کشتی‌ای غرق شود یا قطاری چپ کند. ما پیش‌بینی می‌کنیم یکی از مسئولان می‌گوید در این حادثه ۶۰ نفر جان باخته‌اند. یک مسئول دیگر می‌گوید ۷۷ نفر. یکی دیگر می‌گوید ۵ نفر. یکی هم می‌گوید: اصلاً هرچندتا. مهم این است که همه‌شان بیمه بودند. بیمه پولش را می‌دهد. از آن طرف شایعه می‌شود که این هواپیما را خودشان عمداً زدن انداختند. حتا یک نفر می‌گوید من خودم با چشمان خودم دیدم که فلانی پرید بالا زد هواپیما را انداخت. یک نفر می‌گوید بعد از سقوط یکی از مسافران به من پیامک داد که ما در موتورخانه هستیم و همه زنده‌ایم. یکی می‌گوید من خودم خلبان را دیدم که دو ساعت بعد از سقوط در کوچه مروی داشت فلافل می‌خورد. یکی می‌گوید این‌ها دروغ می‌گویند که سقوط کرده. من مطمئنم هارپ زدن. آخه قبل از سقوط بوی ماست موسیر می‌اومد.

خلاصه تمام این موارد را می‌توان به راحتی پیش‌بینی کرد. اگر بعد از چنین حوادثی، این موارد اتفاق نیافتاد، شما بیا تف کن تو صورت من.

پایان پیام

کد خبر : 82728 ساعت خبر : 8:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82728
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات