صبوری در میانه آتش

«چقدر به این ماجرا که ایران سرزمین همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان گوناگون در کنار یکدیگر است فخر فروخته‌ایم و حالا خیلی راحت دانشجویان و روشنفکران و سلبریتی‌ها و هنرمندان و دگراندیشان و درویشان را از خود می‌رمانیم و می‌گوییم اگر حقیقتی هست در نزد ما است و هر که شبیه ما نیست در زمره اغیار است و لا غیر. و از خاطر می‌بریم که در همین دفاع هشت ساله شانه‌های‌مان با افتخار زیر تابوت شهدای مسیحی و کلیمی و زرتشتی و درویش و اهل‌حق می‌رفت و همه ما قلب‌مان برای ایران و ایرانی می‌تپید.»

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدعبدالجواد موسوی، در روزنامه اعتماد نوشت:‌ «حوادث اخیر در خیابان پاسداران بهانه‌ای دست دشمنان تصوف و اهل طریقت داده تا با خیال راحت اسب جفا بتازانند و هر کس را همانند آنان نمی‌اندیشد به تیغ تکفیر بنوازند. ناجوانمردی است. درست به این می‌ماند که عده‌ای داعش را نماینده تام و تمام اسلام فرض کنند و توحش لجام‌گسیخته آنان را به پای پیامبر رحمت بگذارند.

نمی‌خواهم در اینجا از دراویش گنابادی دفاع کنم اما فکر می‌کنم رفتار چند تن از آنان را به پای همه اهل تصوف نوشتن و اهل طریقت را دشمن اهل شریعت نشان دادن نه‌ تنها بی‌انصافی است بلکه خطرناک است…

چقدر به این ماجرا که ایران سرزمین همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام و ادیان گوناگون در کنار یکدیگر است فخر فروخته‌ایم و حالا خیلی راحت دانشجویان و روشنفکران و سلبریتی‌ها و هنرمندان و دگر‌اندیشان و درویشان را از خود می‌رمانیم و می‌گوییم اگر حقیقتی هست در نزد ما است و هر که شبیه ما نیست در زمره اغیار است و لا غیر. و از خاطر می‌بریم که در همین دفاع هشت ساله شانه‌های‌مان با افتخار زیر تابوت شهدای مسیحی و کلیمی و زرتشتی و درویش و اهل‌حق می‌رفت و همه ما قلب‌مان برای ایران و ایرانی می‌تپید.

آیا برای این که یک بار دیگر برادری و برابری را به خاطر بیاوریم باید چنان مصیبت عظمایی را متحمل شویم؟ و در این میانه باید از خویشتنداری و صبوری وزیر کشور و چندتن دیگر از مسئولان فهیم صمیمانه سپاسگزار بود که در غوغای خشم و جنون عنان اختیار از کف ندادند و همواره با احترام از دراویش گنابادی سخن راندند. درود بر آنان که هم اسیر خشم عدو بودند و هم گرفتار ناسپاسی دوست و با این حال از جاده انصاف و عدالت خارج نشدند. سرزمین ما بیش از هر وقت دیگری نیاز به چنین حاکمانی دارد. حاکمانی که صبر و تدبیر ایران‌دوستی را فدای بازی‌های سیاسی نکنند و با شجاعت در مقابل افراط و تفریط بایستند.»

پایان پیام

کد خبر : 83486 ساعت خبر : 10:18 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83486
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات