همدستی معلم با دانش‌آموز برای تعطیلی

همدستی معلم با دانش‌آموز برای تعطیلی

یاد دوران تحصیل خودمون می‌افتم وقتی که معلم‌ به‌صورت یواشکی بهمون می‌فهموندن که اگر شما سرکلاس نیان مدرسه تعطیل می‌شه.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: بطحایی؛ وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد که مدارس حتی یک روز قبل از تعطیلات نوروز هم نباید تعطیل بشن.

یاد دوران تحصیل خودمون می‌افتم وقتی که معلم‌ به‌صورت یواشکی بهمون می‌فهموندن که اگر شما سرکلاس نیان مدرسه تعطیل می‌شه.

اینکه اونها مجبورن تا در کلاس حاضر بشن. باشنیدن این جمله پر از غرور می‌شدیم اینکه تو اون سال‌ها بتونی مدرسه رو تعطیل کنی خیلی حس خوبی بود.

همدستی معلم با دانش‌آموز برای تعطیلی

اون نامردها حتی تو روز جهانی کودک و تلویزیون هم مدرسه‌ها رو تعطیل نمی‌کردن و ما وزغ‌وار با چشم‌هایی که معلوم بود تا صبح روی هم نگذاشتیمشون تو کلاس حاضر می‌شدیم تازه با اون حالمون هم نیم‌ساعت سر صف حرکات کششی و ورزش صبحگاهی انجام می‌دادیم.

بلایای طبیعی هم باعث تعطیلی مدرسه‌ها نمی‌شد؛ هوا هم یه‌جوری تمیز بود که برج آزادی از شمال کشور هم معلوم بود برای همین هیچ‌بهونه‌ای دست نه دانش‌آموزان بود نه معلم، نه مدیران و نه مسئولین نظام آموزشی.

اون‌وقتی تو همچین فضایی هم باید خونه‌تکونی شب عید رو پوشش می‌دادی هم کارتون‌های مورد علاقه‌ات رو با جدیت دنبال می‌کردی و هم به امتحانات آخر ترم می‌رسیدی؛ ولی همچنان پیک نوروزی هامون رو گرو نگه می‌داشتن و تو روز آخر بهمون می‌دادن تا همچنان به مدرسه بیایم.

تقویم آموزشی را جدی بیگریم

در واقع اگر خودمون هم دنبال راهی برای پیچوندن کلاس‌ها بودیم خونواده‌ها نمی‌ذاشتن از این ماجرا جون سالم به‌در ببریم و با همون جدیت ما رو به مدرسه می‌فرستادن مگر اینکه کفه خونه‌تکونی به مراتب سنگین‌تر از کفه فرهنگ و ادب و ادامه تحصیل می‌شد. شاید به‌روز کردن تقویم دانش‌آموزی را دریابیم.

تقویم دانش‌آموزی یه فوریت جدی برای همه وزرای آموزش‌وپروش باشه. فوریتی که طی این سه دهه هیچ‌وقت جدی گرفته نشده و این روزها با تقویم روزهای آلوده هم همه حساب‌وکتاب‌های نظام آموزشی به‌طور کامل بهم خورده.

یعنی همین‌که بچه کلاس اولی شما بتونی املای کامل اسم و فامیلش رو پای برگه امتحان بنویسه؛ باید خدا رو شکر کنین و مطمئن باشین از پس بقیه‌اش هم برمیاد.

امیدواریم این تأکید آقای وزیر هم همون جمله قدیمی خودمون نباشه؛ همون درگوشی معلم‌ با دانش‌آموزان تو روزهای آخر قبل از عید و فکری جدی‌تر از تأکید و تهدید برای توزیع مناسب تعطسلات دانش‌آموزی بشه.

پایان پیام

کد خبر : 86196 ساعت خبر : 1:09 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86196
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات