پلاستیک سوغات گردشگران برای گیلان

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: خرمن اورتگا؛ سفیر اکوادور گفت: «مایل به همکاری برای رفع مشکلات محیط زیست گیلان هستم. استفاده پلاستیک مشکل محیط زیست دنیا است. خوارک‌های گیلان فوق العاده هستند و هر بار که به ایران می‌آیم مایلم غذای گیلانی بخورم.»

روزهای عید نزدیکند و روزهای پر استرس محیط‌زیست گیلان. گیلان برای دهه‌های متمادی مقصد شماره یک گردشگری نوروزی است؛ آب‌وهوای پاک و محیط‌زیست پویا و مردم خونگرم بهترین بهانه‌ها برای انتخاب مرکز هدف برای سفرهای نوروزی است. دریا و کوه و جنگل و طبیعت انعطاف‌پذیر گیلان می‌تواند برای سخت‌گیرترین‌ها هم دلبرانگی کند اما مسافران با گیلان خوب تا نمی‌کنند. آن‌ها برای طبیعت گیلان دورنمای روشنی باقی نمی‌گذارند.

تفریحات مناسبتی خیلی‌هایشان بلای جام محیط‌زیست و اکو سیستم گیلان شده‌است. از گیلان کلوچه‌های فومن و رشته خوشکار رشت و نان کشتا و بادام زمینی آستانه و زیتون رودبار و کوکی لاهیجان و صنایع دستی ماسوله به یادگار و سوغات می‌برن و برای گیلان ما زباله و زباله و زباله سوغاتی می‌آورند.

سمن‌ها ناجیان محیط زیست گیلان

فعالیت گروه‌های مردمی تا این لحظه به‌داد محیط‌زیست گیلان رسیده‌است. سمن‌هایی که کارشان پاک کردن ردپای گردشگران از بدن خسته طبیعت گیلان است. کاش برای دردهای گیلان هم مرهم بودین. منصفانه نیست با شریک خوشی‌هایمان این‌گونه رفتار کنیم و بگذاریم از درد و تب و عفونت بمیرد. پلاستیک‌ها و زباله‌ها می‌توانند گیلان را نابود کنند.

حلقه گمشده گردشگری در گیلان

باید مسئولیت اجتماعی را تمرین کنیم. رفتارمان با طبیعت می‌تواند نسل‌های زیادی را درگیر کند. آدم‌های بی‌گناه زیادی می‌توانند قربانی عنادورزی‌های ما با محیط‌زیستمان باشند.

گیلان می‌تواند درخشش ابدی خود رو به‌عنوان هدف گردشگری برای همیشه حفظ کند. کافی‌ست مردم و مسئولان با آن مهربان‌تر باشند. رشت به‌عنوان شهر غذاهای خلاق و تأیید شده به‌وسیله یونسکو می‌تواند بهترین مقصد برای گردشگری نوین باشد اما باید حواسمان به زیرساخت‌های محیط‌زیستی و شهری آن باشد و ظرفیت پذیرایی از مهمانان باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان آن را مدیریت کرد و چهره بشاش شهر را آشفته نکند.

مدیریت توریسم؛ حلقه گمشده گردشگری در گیلان ما است .شاید لازم است وسط دو دوتا چهارتاهای مالی و سود و ضررهای عایدی از صنعت گردشگری به این نکات هم مسئولین این خطه سرسبز خوب خوب فکر کنند.

پایان پیام

کد خبر : 86195 ساعت خبر : 8:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86195
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات