کلاهبرداری و این همه تنوع+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، پروین استکیآقا هر دم از این باغ بری می رسد! کیف قاپی و دزدی و  جعل اسناد و کلاهبرداری ملک و املاک کم بود، از همه‌ی اینها مدل اینترنتیشم اومده تو بازار! با پیشرفت دنیا به جای این که امنیت بیشتری به وجود بیاد، بیشتر داریم محدود می‌شیم! (خدایاااا آدم به کی بگه این همه دردو؟!)

چند روز پیش نمی‌دونم چی شده بود که جوگیر شده بودم و داشتم یه مقاله در مورد کلاهبرداری اینترنتی می‌خوندم. علاوه بر اون اصطلاحات قلمبه سلمبش که من ازشون سر در نیاوردم لابه لاش یه سری چیزای مفیدی هم گفته بود! (عجیبه هرچی فکر می‌کنم یادم نمی‌آد چرا این مقاله رو خوندم!)

یه جاش نوشته بود یه نوع کلاهبرداری اینترنتی هست، اسمش کلاهبرداری نیجریه‌ایه!! بیشتر مال تاجراست! در واقع بیشتر تاجر جماعتو داغدار می‌کنن! اطلاعات تاجر و به دست می‌آرن، مشتری به جای این که پول رو بریزه به حساب تاجر اصلی، می‌ریزه به حساب کلاهبردار محترم! آخه نیجریه کجا اینجا کجا!! ای خدا ریشه‌ی این اجنبی‌ها رو بخشکون که همه چیزشون برای ما دردسره!

یه مدل دیگه‌ی کلاهبرداری اینترنتی هم بود مخصوص این بی‌کارای بیچاره! یعنی به بی‌کار جماعت هم رحم نمی‌کنن! شغل پیشنهاد می‌دن، به بهانه‌ی هزینه‌های ثبت‌نام طرف ازش پول می‌گیرن. بی‌کار مفلوک هم خوشحااااال که کار گیر آورده پول و پرداخت می‌کنه!

این بیکارا کلاً طالع نحسی دارن و بدشانسن وگرنه بیکار نمی‌شدن که مجبور شن برای پیدا کردن شغل تن به هر پیشنهادی بدن!

من نمی‌دونم این پولا چطوری از گلوشون پایین می‌ره! آخه بیکار بدبخت گورش کجا بود که کفنش باشه؟!

و داستان ادامه دارد!

یه نوع دیگه از این کلاهبرداری‌ها، سایت‌های شرط‌بندیه! یه مدت با هشت پا و اختاپوس نتیجه مسابقات رو پیش بینی می‌کردن، پولدار می‌شدن، حالا اینترنتی پیشگویی می‌کنن و شرط می‌بندن! به نظر من که این دسته قربانیا حقشونه! آخه شرط‌بندی هم شد کار؟ به جای این کارا برو فکر نون باش که خربزه آبه! هرچند اونایی هم که دنبال نونن به زور گیرش می‌آرن!

یه عده رو هم با قرعه‌کشی گول می‌زنن! بهش می‌گن قرعه‌کشی برنده شدی بیا پولتو بدیم. کارت طرف رو می‌گیرن به جای این که پول به حسابش واریز کنن، از حسابش برداشت می‌کنن! خیلی شیک و مجلسی پولا رو بالا می‌کشن! حالا شما برو پیدا کن پرتغال فروشو! پولی که پرید دیگه پریده!

کلاهبردار عزیز پولا رو برده و دیگه نه از فتا کاری برمی‌آد نه متا! تو می‌مونی و قلبی پر از اندوه و حسرت و یه حساب خالی از پول!

خلاصه که تو این دوره زمونه چندتا دونه مقاله هم بخونید بد نیست!

با این باد و طوفان اینترنتی هم که این روزا می‌وزه کلاهاتون رو سفت بگیرید که باد نبره!

این روایت را بشنوید:

نویسنده: پروین استکی
گویندگان: محمد شعبانپور، میثم کریمی
پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 83725 ساعت خبر : 10:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83725
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات