آن‌ها که همه را می‌برند

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: بعضی‌ها مدام در حال بردن هستند. یعنی هرچه آن‌ها می‌برند، بقیه دست خالی می‌روند. اگرچه هیچ کس نمی‌داند این همه چیزی که می‌برند را کجا می‌برند.

آن‌ها هر آنچه فکرش را کنید برده‌اند. حتی شاید فکرش را هم نکنید ولی ببرند.

این‌ها به نمایشگاه هم بروند نایلون می‌برند. اما به اینجا بسنده نمی‌کنند و این را ابتدای راه خود می‌دانند. جنوب بروند دکل می‌برند. موزه بروند، شی تاریخی می‌برند. حتی وقتی منزل یک هنرمند بروند، عکس‌های او را با خود می‌برند.

این‌ها هیچ وقت دوست ندارند دست خالی از جایی خارج شوند. اما مشکل این‌جاست که این‌ها همه جا می‌روند و به همین دلیل از هرکس، چیزی برده‌اند. این افراد با همه عکس دارند. چه آن‌ها که فکرش را کنید، چه آن‌ها که فکرش را نکنید.

البته عکس داشتن خوب است. ولی این‌ها به جز عکس، یادگاری هم می‌برند. حتی شده یادگاری زورکی. البته برخی از یادگاری‌ها را امانتی برده‌اند. اما چون خیلی در حال بردن هستند، دیگر وقتی برای برگرداندن ندارند.

چیزهایی که می‌برند هم ارتباطی به علاقه‌شان ندارد. این‌ها اصلاً به چیزی علاقه ندارند و در عین حال به همه چیز و همه کس علاقه دارند. به همین دلیل اگر بخواهید به عنوان هدیه برای آنها چیزی ببرید، هیچ وقت نمی‌دانید چه ببرید. البته وقت فکر کردن هم پیدا نمی‌کنید. چون آن‌ها آنچه دوست داشتند را قبلش برده‌اند.

این‌ها چون در قلب همه هستند، پس در قلب شما هم هستند. پس هر چیزی را بیشتر دوست داشته باشید آن‌ها هم بیشتر می‌برند.

هم چسباندن هم بردن

حتی این که شما با فرد دیگری عکس گرفته‌اید هم مهم نیست. آن‌ها خودشان بلدند چه جوری خودشان را به عکس بچسبانند.

این‌ها چسباندن را هم دوست دارند. گاهی چیزی را به دیگران می‌چسبانند، گاهی به خودشان. پس فرقی بین خود و دیگران نمی‌گذارند. فقط خوب و بدش با هم فرق دارد.

البته این چسباندن به زمان هم مربوط است. یعنی شاید چیزی را که دیروز به شما می‌چسباندند امروز به خودشان بچسبانند و برعکس. مهم چسباندن هست که خوب بلدند. چون چسب‌ها را هم با خودشان می‌برند تا اگر لازم باشد استفاده کنند.

این‌ها آنقدر بردن را دوست دارند که تمامی ابیات و مثل‌هایی که بردن دارد را هم حفظ هستند و بارها معلومات‌شان را به رخ دیگران می‌کشند. البته گاهی این وسط مقداری آبرو را هم ببرند.

این ‌ها البته تنها نیستند. بلکه دوستانشان هم اهل بردن هستند. حتی تا کانادا هم می‌برند.

آن‌ها که جا می‌مانند و نمی‌برند، خودشان را گم می‌کنند. البته کسی نمی‌داند آیا این‌ها برده شدند یا گم شدند.

 

» پی نوشت: گفتگو با محمد فاروق کیانی‌پور، مشهورترین رقصنده محلی و آئینی در شرق ایران: احمدی نژاد عکس‌های من را برد.

پایان پیام

کد خبر : 88996 ساعت خبر : 5:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88996
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات