اتفاقی که عیدانه‌های موسیقی لری رقم زدند

اتفاقی که عیدانه‌های موسیقی لری رقم زدند

یکی از جذابیت‌های نوروز در لرستان، موسیقی لری است. یکی از ویژگی‌های موسیقی لری این است که در کنار وجه حماسی و گاهی غمگینش، سرور و شادی وافری را می‌تواند به مخاطب انتقال دهد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، اتفاقی خوبی که پیش از نوروز افتاد این بود که گروه‌ها و هنرمندان موسیقی لری، تک‌آهنگ‌ها و موزیک‌ویدئوهایی به همین مناسب منتشر کردند که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.

جمعی از هنرمندان که هرکدام در گروه‌های مختلفی حضور دارند در یک گروه‌ جمع شدند و به سرپرسیتی و خوانندگی فرشاد سیفی، عیدانه‌ای را منتشر کردند که حال و هوایی کاملا بهاری و شاد دارد.

همچینین گروه موسیقی سورنای لرستان هم متشکل از احسان عبدی‌پور، داوود رضایی، حسین مرادی و فرزانه بازگیر موزیک‌ویدئویی به‌نام عیدونه منتشر کردند

هنرمندان زیادی هم با انتشار ویدئوهایی به‌صورت تک‌نوازی، سهم خود را برای راضی کردن مخاطبان موسیقی لری ادا کردند. مهدی مرتضایی سنتورنواز لرستانی در قطعه رقص بلوط علاوه بر تبرکی نوروزی، از مردم لرستان و زاگرس تقاضا کرد حافظ بلوط‌ها باشند.

این نوآوری‌ها که حاصل ذوق هنرمندان موسیقی لری است، تاثیر خود را در فضای مجازی و شبکه‌های مجازی گذاشت. پس از انتشار این ویدئوها، صفحات مجازی به جای پرشدن از موسیق‌های شاد سطح پایین و وارداتی، مملو از موسیقی اصیل و غنی لری شد.

این ویدئوها را می‌توانید از صفحه رسمی گلونی در آپارات دانلود کنید.

اتفاقی که عیدانه‌های موسیقی لری رقم زدند

پایان پیام

کد خبر : 87148 ساعت خبر : 2:47 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87148
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات