جشنواره‌ موسیقی قوم لر زمینه‌ساز انسجام استان‌های لر نشین است

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جلسه‌ی ستاد برگزاری جشنواره‌ی موسیقی استان‌های لر نشین کشور گفت: این جشنواره زمینه‌ساز انسجام بیشتر استان‌های لر نشین خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، دکتر حبیب‌الله خجسته پور اظهار کرد: موسیقی لرستان اشتراکات بسیاری با موسیقی سایر مناطق لر نشین کشور دارد و برگزاری این جشنواره می‌تواند علاوه بر انسجام‌بخشی هر چه بیشتر قوم لر، اشتراکات فرهنگی لرهای مناطق مختلف کشور را تقویت کند.

وی افزود: برگزاری موفق کنسرت‌ها و رویدادهای موسیقی، هنری و حضور هنرمندان برجسته‌ی کشور در خرم‌آباد و سایر شهرستان‌های استان، یکی از دلایل استقبال گسترده‌ی مسافران از استان در نوروز گذشته بود و باعث ایجاد رغبت درآنها برای حضور پررنگ‌تر در استان شد.

معاون استاندار لرستان در ادامه با تأکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های مختلف، گفت: هر رویدادی که در استان به وقوع می‌پیوند‌د با مدیریت یک دستگاه‌های خاص اجرایی صورت می‌پذیرد و باید سایر دستگاه‌ها نیز در جهت معرفی هرچه بیشتر استان در حیطه‌ی اختیارات و قوانین خود در برگزاری این رویدادها همکاری و مشارکت داشته باشند.

خجسته‌پور ضمن تأکید بر اینکه نباید به فعالیت‌های فرهنگی به چشم پروژه نگاه کرد، گفت: فعالیت‌ها و کارهای فرهنگی درواقع پروسه هستند و نتایج آن طی سال‌های بعد مشخص می‌شود و از این روی نباید انتظار داشت محصول برنامه‌های فرهنگی را بعد از اجرای آن مشاهده کرد؛ فضای فرهنگی امروز استان حاصل زحمات و تلاش‌هایی است که در چند سال گذشته به وقوع پیوسته است.

پایان پیام

کد خبر : 88982 ساعت خبر : 11:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88982
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات