داستان تکراری باران و خیابان‌های خرم‌‌آباد + عکس

داستان تکراری باران و خیابان‌های خرم آباد + عکس

به گزارش پایگاه خبری گلونی، آب‌گرفتگی خیابان‌های خرم آباد هنگام بارندگی، تبدیل به داستانی تکراری شده است. هربار که باران می‌بارد، شاهدیم که در بسیاری از نقاط شهر رفت‌وآمد خودرو و حتی پیاده‌ها مختل می‌شود.

شهرداران خرم‌آباد یکی پس از دیگری می‌آیند و حل این مشکل، یکی از وعده‌هایی است که همگی آنها می‌دهند، اما تاکنون هیچ قدم مثبتی برداشته نشده است.

خشکسالی‌ امسال و سال‌های گذشته هر مصیبتی که همراه دارد، ولی برای شهرداری خرم‌آباد نعمت بزرگی است تا کم‌کاری‌هایشان در رابطه با حل مشکل روان‌آب‌های شهر تا حدودی پوشیده بماند.

اما باران این چند روزه باز هم مشکلات را نمایان کرد. خرم‌آباد آمادگی باران‌های شدید و طولانی را ندارد. سال‌هاست که مسیل‌های شهر یا پوشانده شده‌اند و یا از تبدیل به خیابان و خانه شده‌اند. خرم‌آباد دره‌ای در محاصره کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده است. هر بار که باران می‌بارد، علاوه بر بارش در شهر، روان‌آب این کوه‌ها هم به خیابان‌ها سرازیر می‌شود. به‌ویژه در شمال شهر این مشکل بیشتر خودنمایی می‌کند.

روز یکشنبه بازهم در شهر باران بارید و اگرچه طراوت را به همراه داشت ولی باز هم خیابان‌های غرق در آب باران شدند.

داستان تکراری باران و خیابان‌های خرم آباد

گزارش تصویری ولی‌اله میراسماعیلی از وضعیت خیابان‌های خرم‌آباد در هنگام باران را ببینید:

جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی متعددی در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به فلک‌الافلاک، مناره آجری، پل شاپوری، گرداب سنگی، سنگ نبشته، آرامگاه باباطاهر و دریاچه کیو اشاره کرد به‌طوری‌که این شهر برای نخستین بار در ایران از سوی دفتر منطقه‌ای سازمان ملل به عنوان یک شهر نمونه گردشگری انتخاب شده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 89056 ساعت خبر : 10:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89056
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

این داستان به این خاطر تکراری است که مسئولان و تصمیم گیرندگان شهری به علل مختلف همواره فراموش می کنند که یک رودخانه فعال به نام گلال از میانه شهرشان عبور می کند! رودخانه ای که قبلا آزاد بود و در مسیر و کناره هایش با آزادی تمام حرکت می کرد و دوره های پر آبی و کم آبی و طغیانش را طی می کرد و. اما به مرور زمان اسیر کانال ، مجرا ، بند ، پل و سایر تاسیسات انسانی شد و از حالت طبیعی در آمد و رودخانه ای شد برای جلوه فروشی ( آن هم در زمان های بخصوص ) مسئولان شهری . تاسیسات ایجاد شده و کناره بندی های رود ، با رفتار و ویژگیهای این رودخانه انطباق ندارد. همین . تا وقتی مسئولان رفتار رود را در زمانها و دوره های مختلف نشناسند و بر اساس این رفتارها تاسیسات و سازه ها را با آن انطباق ندهند ، آش همین است و کاسه همین. برای انجام این کار یک دستورالمل صریح و رو شن وجود دارد : رودخانه را به حال خودش بگذارید. هرچه این رود را از حالت طبیعی در بستر و کناره ها دور کنید ، باید منتظر پیامدهایش باشید . شما بگویید ” آبگرفتگی ” ما می گوییم طغیان رود در کناره ها.
البته انتظار نداریم که این نسخه به این زودی برای شهر زیبا و دوست داشتنی خرم آباد پیچیده شود: دارویش گیر نمی آید. آن هم با این مسئولین.