فلک‌الافلاک قلب لرستان است

فلک‌الافلاک قلب لرستان است

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: هرچند جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان لرستان زیاد است اما به جرات می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلیل سفر گردشگران به این استان بازدید از قلعه فلک‌الافلاک می‌باشد. این دژ تاریخی از دیرباز تا کنون مورد توجه گردشگران ایرانی و حتی توریست‌های خارجی بوده است.

معماری منحصر به فرد، قرار گرفتن بر روی تپه چندهزارساله، وسایل باقی مانده از دوران گذشته هر علاقه‌مند به تاریخی را مجذوب خود می‌کند.

پر واضح است اهمیت این اثر باستانی به حدی است که باید برنامه‌های زیادی برای نگهداری از آن تدوین شود.

فلک‌الافلاک قلب لرستان است

قلعه فلک‌الافلاک قدمت زیادی دارد. بنابراین برای ماندنش نیاز است قسمت‌هایی از آن بازسازی شود. دیوارهای نم کشیده نیاز به ترمیم دارند و چه ترک‌ها که بر تن این قلعه تاریخی ننشسته است.

چندی پیش پویشی تحت عنوان حامیان فلک‌الافلاک شکل گرفت که از طرف بسیاری از مردم و حتی هنرمندان درجه یک مورد حمایت قرار گرفت.

با رسانه‌ای شدن این موضوع در سطح کشور تصمیماتی در جهت ترمیم قلعه هم گرفته شد اما به طور شایسته پیگیری نشد و دیگر کسی سراغی از فلک‌الافلاک نگرفت.

این یادگار ساسانیان قطب گردشگری خرم‌آباد و استان لرستان است. بدون شک رونق گردشگری استان تا حد زیادی به بقای آن وابسته است.

فضای اطراف قلعه بازار تاریخی و قدیمی شهر است. به راحتی می‌توان مجموعه تفریحی ایجاد کرد.

در استان ما بیش از هرچیز دیگری به برنامه‌ریزی نیاز است. برنامه‌ریزی دلسوزانه که کمکی باشد برای این استان محروم.

رکوردشکنی فلک‌الافلاک

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بازدید کرده‌اند که رشد چشمگیری داشته است.

مهندس قاسمی با اشاره به اینکه قلعه فلک‌الافلاک بیشترین آمار بازدید کننده را در بین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۴۵۰ نفر از این بنای تاریخی ارزشمند بازدید کرده‌اند که این آمار امسال با افزایش بیش از ۴۶ درصدی به ۱۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.

پایان پیام

کد خبر : 88134 ساعت خبر : 11:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88134
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات