پل معلق دره خزینه لرستان تخریب شد+فیلم

به گزارش پایگاه خبری گلونی، پل «دره خزینه» پلدختر، شب گذشته توسط افراد ناشناس تخریب شد. این پل برای تحقیقات سدسازی بر روی کرخه در لرستان زده شده بود.

بررسی علل تخریب پل دره خزینه

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری لرستان گفت: علت تخریب پل «دره خزینه» از طریق نیروی انتظامی استان ایلام و اداره کل میراث فرهنگی این استان در حال پیگیری است. رضا آریایی گفت: در شامگاه دیشب ۶ فروردین ماه، پل معلق «دره خزینه» حدفاصل شهرستان  های «دره شهر» ایلام و «پلدختر» لرستان به علت نامعلوم و از سمت «دره شهر» پاره و تخریب و تردد از روی پل متوقف شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قسمت تخریب شده پل در حوزه استحفاظی استان ایلام است، علت این حادثه از طریق نیروی انتظامی استان ایلام و اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام در حال پیگیری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پل معلق «دره خزینه» از جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های پلدختر و دره شهر بوده و همه ساله مورد بازدید تعداد کثیری از گردشگران قرار می‌گیرد، تصریح کرد: طول این پل ۱۱۲ متر، عرض آن یک متر و ارتفاع آن از سطح زمین ۸۵ متر است.

آریایی با اشاره به اینکه این پل در سال ۱۳۸۱ توسط شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با هدف احداث راه دسترسی به سد کرخه ۲ احداث شد، خاطرنشان کرد: نوع پل کابلی و کف آن با استفاده از چوب ساخته شده است.

پایان پیام

کد خبر : 87407 ساعت خبر : 6:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87407
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات