انتقاد یک مستندساز به نصب تابلو در دره شیرز لرستان

یکی از بدترین نمونه‌های دست‌اندازی به طبیعت شیرز، نصب تابلویی بر فراز برج سنگی اول دره بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، بهمن ابراهیمی مستندساز نوشت: از طلا گشتن پشیمان گشته‌ایم/مرحمت فرموده ما را مس کنید.

چهار سال از تولید مستند از شیرز تا کنی کوخا می‌گذرد. این مستند از تمام شبکه‌های سراسری، برون‌مرزی واستانی پخش شد و مخاطبان بسیاری داست.

شیرز تا کنی کوخا در سال نودوسه درجشنواره جام جم به عنوان بهترین مستند سال از نظر هیئت داوران و دیدگاه مردمی انتخاب شد و پس از آن مستندسازان، عکاسان و گردشگران زیادی به دیدن شیرز آمدند. اینک شیرز تا سرحد ثبت جهانی به عنوان یک ژئوپارک پیش رفته و یک تفرجگاه طبیعی شناخته شده در ایران به شمار می‌آید.

 

خوشحال اما غمگین

این جلب توجه ملی و جهانی باید برای بنده که نقشی در معرفی دره شیرز داشته‌ام بسیار خوشحال کننده باشد اما طی سفری که ایام نوروز به شهرستان کوهدشت و دره شیرز داشتم جز شرمساری و پشیمانی و خودخوری هیچ حسی دیگری نداشتم.

تخریب، زباله پراکنی، خودنمایی های جوگیرانه و… بیش از هرچیز دیگری به چشم می‌آمد. یکی از بدترین نمونه‌های دست‌اندازی به طبیعت شیرز، نصب تابلویی بر فراز برج سنگی اول دره بود. صخره‌نوردان محترمی با کلی مرارت و خطر، آن تنها نقطه دست نخورده را نیز بی‌نصیب نگذاشته‌اند. در شگفتم از کسانی که با طبیعت مانوس هستند و به خود اجازه ی چنین کاری می‌دهند.

جبران کنید

تابلو مزین به نام مبارک حضرت عباس علیه‌السلام است. اگر نیت شما مذهبی است قطعا اجری نخواهید داشت چون چنین کاری اصولا یک فرضیه دینی نیست و از قضا چون نام ائمه علیه‌السلام را در محلی نامناسب درج کرده‌اید سزاوار سرزنش نیز هست.

و اما اگر جویای نامید باور بفرمایید کسی زحمت بالا رفتن از آن صخره‌ها و خواندن نام شما و پیدا کردنتان را به خود نمی‌دهد. تنها ثمره کار شما برهم زدن چشم‌انداز زیبای این اثر طبیعی منحصربه‌فرداست. خواهش می‌کنم پیش از آنکه گروه‌های دیگر نیز در رقابت با شما کاری را آغاز کنند سریعا این اشتباهتان را جبران کنید.

پایان پیام

کد خبر : 88196 ساعت خبر : 5:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88196
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات