بازدید ۱میلیون و ۴۰۰هزار نفر از اماکن گردشگری لرستان

بازدید ۱میلیون و ۴۰۰هزار نفر از اماکن گردشگری لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: تعداد افراد بازدیدکننده از مکان‌های تاریخی و طبیعی لرستان تا دیروز ۱۷۸ هزار نفر بیشتر از مدت مشابه پارسال است.سیدامین قاسمی افزود: همچنین در این مدت ۳۷۵ هزار و ۹۸۶ گردشگر اسکان داده شدند که حدود ۶۹ هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.

بازدید ۱میلیون و ۴۰۰هزار نفر از اماکن گردشگری لرستان

قلعه تاریخی فلک‌الافلاک با ۱۱۲ هزار و ۵۹ گردشگر بیشترین اقبال را در بین گردشگران داخلی و خارجی پیدا کرد.

لرستان با ۵ هزار اثر تاریخی، طبیعی و فرهنگی سومین استان کشور از  نظر تعداد آثار تاریخی است که بیش از ۵۰ درصد آنها در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

گردشگری یا توریسم (به انگلیسی: tourism) به‌طور کلی به عنوان مسافرت تفریحی در نظر گرفته می‌شود.

هر چند که در سال‌های اخیر شامل هرگونه مسافرتی می‌شود که شخص به واسطه آن از محیط کار یا زندگی خود خارج شود. به کسی که گردشگری می‌کند گردشگر یا توریست (tourist) گفته می‌شود.

واژه گردشگر از زمانی پدید آمد که افراد طبقه متوسط اقدام به مسافرت کردن نمودند. از زمانی که مردم توانایی مالی بیشتری پیدا کردند و عمرشان طولانی‌تر شد، این امر ممکن شد. اغلب گردشگرها بیش از هر چیز به آب و هوا، فرهنگ یا طبیعت مقصد خود علاقه‌مند هستند.

ثروتمندان همیشه به مناطق دوردست سفر کرده‌اند، البته نه به صورت اتفاقی، بلکه در نهایت به یک منظور خاص.

به‌طور مثال برای دیدن ساختمان‌های معروف و آثار هنری، آموختن زبان‌های جدید و چشیدن غذاهای متفاوت. گردشگری سازمان‌یافته امروزه یک صنعت بسیار مهم در تمام جهان است.

لغت توریسم (Tourism) از کلمه تور (‏Tour) به معنای گشتن اخذ شده که ریشه در لغت لاتین Tourns به معنای دور زدن، رفت و برگشت بین مبدأ و مقصد و چرخش دارد که از یونانی به اسپانیا، فرانسه و در نهایت به انگلیس راه یافته است.

در گذشته به گردشگران سیاح نیز گفته می‌شد که در اصل واژه‌ای عربی برگرفته از فعل سیاحت بوده‌است.

پایان پیام

کد خبر : 87643 ساعت خبر : 12:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87643
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات