دلنوشته‌ احسان عبدی‌پور برای استاد باجلاوند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، در سالروز تولد استاد محمد باجلاوند یکی از برترین نوازندگان موسیقی لری، احسان عبدی‌پور سرنانواز برتر این روزهای موسیقی کشور، دلنوشته‌ای منتشر کرده است که در ادامه می‌خوانید:

«تولدت مبارک اسطوره، بى‌شک موسیقى و هنر لرستان و قوم بزرگ لر در طول تاریخ خود که به بلنداى تاریخ یک تمدن باستانى حرف براى گفتن دارد. کمتر هنرمندى این چنین با احساس و تکنیک به خود دیده. کسى که با حفظ و اشاعه اصالت‌ها همیشه راوى قدرتمند و خاصى براى موسیقى ما بوده و با تلاش این بزرگمرد برخى از آوا‌ها و نواهایى که رفته رفته به طرف موزه‌اى شدن پیش مى‌رفتند رو به جامعه یادآورى کردند و امروز خیلى از نوازنده‌ها و خواننده‌هاى ما از نغماتى که این اسطوره موسیقى به ما هدیه داد بهره مى‌برند.

 استاد محمد باجلاوند به حق یکى از بزرگان و اسطوره‌هاى تاریخ موسیقى ما هستند و پنجه زرین و خاص ایشون و صداى سرشار از اصالت و احساس و اشراف این بزرگمرد بر موسیقى نواحى ایران از ایشون یک مرجع تمام و کمال از هنر موسیقى نواحى ساخته.

 به هنر موسیقى استاد باجلاوند باید هنر اخلاق و خاکى بودن و نجابت وى را هم اضافه کرد و با قدرت گفت محمد باجلاوند یک اسطوره است، تولدت مبارک اسطوره. افتخار مى‌کنم که سعادت ساززدن در کنارت نصیبم شده، سایه‌ات مستدام، اى کاش روزگار، مردم، مسئولیییییین و همه و همه بیشتر قدر دُر گرانبهایى چون شما رو بدونن.»

محمدرحیم باجلاوند در سال ۱۳۴۶ در درود به دنیا آمد

استاد باجلاوند نوازنده پیشکسوت کمانچه در لرستان است. وی در نواختن شیوه‌ی خود را دارد و پس از گذشتن از مسیر تجربه‌ی نوازندگی گذشتگان و درک مقام‌های موسیقی لرستان، راه نواختنش را دنبال خودش ادامه داد و توانست به سبک خاص انگشتان خود برسد.

پایان پیام

کد خبر : 88770 ساعت خبر : 7:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88770
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات