رشد ۳۶ درصدی اقامت مسافران نوروزی در لرستان

به گزارش پایگاه خبری گلونی، سیدامین قاسمی گفت: ۷۱۴ هزار و ۹۷۸ نفر شب در لرستان از ۲۷ اسفند ماه ۹۶ تا ۱۷ فروردین ماه امسال در مراکز اقامتی استان لرستان اسکان داده شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون و ۷۹۲ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بازدید کرده‌اند که رشد چشمگیری داشته است.

مهندس قاسمی با اشاره به اینکه قلعه فلک‌الافلاک بیشترین آمار بازدید کننده را در بین جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: سال گذشته ۱۲۴ هزار و ۴۵۰ نفر از این بنای تاریخی ارزشمند بازدید کرده‌اند که این آمار امسال با افزایش بیش از ۴۶ درصدی به ۱۸۱ هزار و ۷۳۶ نفر رسیده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان همچنین افزود: در این مدت ۱۸۲۳ مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، رفاهی و بین راهی در راستای ارتقای کیفیت خدمات رسانی مطلوب به مسافران نوروزی در استان صورت گرفته است.

وی گفت: همچنین در این بازه زمانی ۲۱۷ غرفه ثابت و ۳۴ سیاه چادر جهت عرضه صنایع دستی در استان برپا شد که ارزش ریالی فروش این محصولات به ارزش دو میلیارد و ۲۸ میلیون تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد رشد داشته است. مهندس قاسمی افزود: همچنین در این مدت بیش از دو میلیون و ۵۵۰ هزار نفر از نوروزگاه و نمایشگاههای صنایع دستی استان دیدن کرده‌اند که از این حیث نیز شاهد رشد ۶۰ درصدی بوده است.

لازم به ذکر است محصولات عرضه شده در این نمایشگاه‌ها شامل گلیم، ماشته، البسه محلی، زیورآلات سنتی، سنگهای قیمتی ونیمه قیمتی، چرم، مسگری، جاجیم، حرمی بافی، ورشو، محصولات روستایی و عشایری و.. بوده است.

پایان پیام

کد خبر : 88243 ساعت خبر : 4:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88243
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات