شکرخدا نان در کشور هست

در سال گذشته  ۴۴ درصد مرگ و میر تهرانی‌ها بر اثر بیماری‌های قلب و عروق بوده است.

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: اگر در تهران زندگی می‌کنید باید بدانید که بیشتر از چشم‌تان باید مواظب قلب و عروق‌تان باشید.

باید بدانید که آنچه که تهرانی‌ها را در سال گذشته کشته است بیماری‌های قلب و عروق بوده است. یعنی ۴۴ درصد مرگ و میر ما بر اثر بیماری‌های قلب و عروق بوده است.

اما چرا قلب و عروق ما این قدر سوسول است؟ آیا اصلا سوسول است؟ آیا چه قدر باید نگران قلب و عروق‌مان باشیم؟

اصولا در سال‌های گذشته گمان کرده‌ایم که پراید دارد ما را می‌کشد و یا از انواع سرطان‌ها می‌میریم و از قلب و عروق غافل بوده‌ایم. اما حالا فهمیده‌ایم قلب و عروق دارد کار دستمان می‌دهد.

یادم هست همین روزنامه وزین همشهری سال‌ها پیش گزارشی منتشر کرد و نوشت تهران ۲۰ سال دیگر برای زندگی مناسب نیست. این گزارش در اوایل ده هفتاد منتشر شد و البته کسی به آن وقعی ننهاد.

حالا اما که قلب و عروقمان ریپ می‌زند دریافته‌ایم که انگار این هوای آلوده کار دستمان داده است.

برای اینکه بدانیم نظر مردم تهران درباره آلودگی هوا و قلب و عروقشان چیست به میان آن‌ها رفتیم و نظرشان را پرسیدیم.

آقایی که قلبش را گرفته بود گفت: هزینه‌های چکاپ قلب بسیار بالاست. ترجیح می‌دهم پول چکاپ را برای فرزندانم باقی بگذارم تا از بعد از مرگم فحش نخورم که رفت و چیزی برایمان باقی نگذاشت.

خانمی که به سختی نفس می‌کشید گفت: روزی چهار شیشه شیر می‌خورم اما همچنان سینه‌ام خس خس می‌کند. به نظرتان شیر مفید است؟ رسانه‌ها می‌گویند شیر بخورید خوب است.

آقایی که ماسک زده بود گفت: هوای بد تهران را تحمل می‌کنم چون امکانات خوبی دارد. هوا همه جا بد است. باید تحمل کرد و لذت برد.

خانمی که سبزی خریده بود گفت: در آلودگی هوا تا می‌توانید سبزی بخورید. البته اگر سبزی با فاضلاب آبیاری نشده باشد.

آقایی که تک سرنشین بود گفت: شاسی بلند خریده‌ام که لذت ببرم. بعد شما می‌گویید با اتوبوس بدبو برم سر کار؟

خانمی که تک سرنشین بود گفت: ماشین من خارجی و مدل ۲۰۱۷ است و آلاینده نیست. ایشالا همه ۲۰۱۷ بخرن.

آقایی که سرشیر می‌خورد گفت: سرشیر از شیر بهتر است. من سه بار سکته قلبی کرده‌ام و دارم با سرشیر زندگی می‌کنم. از مسئولان برای تولید سرشیر داخلی تشکر می‌کنم.

خانمی که از پیام رسان داخلی استفاده می‌کرد گفت: همه رگ‌های قلبم بسته بود اما از وقتی پیام رسان داخلی نصب کردم رگ‌هایم باز شد. از همه مردم می‌خواهم از فیلترشکن استفاده نکنند چون باعث بسته شدن رگ می‌شود.

آقایی که داشت آنژیو می‌کرد گفت: بهترین آنژیو جهان در ایران انجام می‌شود. خدا را شکر که در همه ولایات ایران آنژیو انجام می‌شود. پزشکان ما چشم بسته آنژیو می‌کنند.

پزشکی که چشم بسته داشت آنژیو می‌کرد گفت: ما آن قدر در علم پزشکی پیشرفته شده‌ایم که آلودگی هوا را ضربه می‌کنیم. مردم نگران هوای آلوده نباشند و قلب و عروق خود را به ما بسپارند.

خودروسازی که داشت خودرو می‌ساخت گفت: با افتخار بهترین ماشین‌ها جهان را در کشور تولیدمی کنیم و امسال به آلمان نیز صادرات خواهیم داشت اما نگران ورشکست شدن بنز هستیم و به همین دلیل شاید امسال به آلمان صادرات نداشته باشیم.

مکانیکی که داشت ماشین‌‌ همان خودروساز را تعمیر می‌کرد گفت: برخی ماشین‌ها گدا هستند. یعنی اصلا خراب نمی‌شوند و به ما نان نمی‌رسانند. ماشین‌ها داخلی اما روزانه نان می‌رسانند. از خودروسازان تشکر می‌کنیم.

یک نان که تازه از تنور بیرون آمده بود گفت: مردن این روز‌ها بیشتر نان می‌خورند. ما قوت غالب مردم هستیم و افتخار می‌کنیم که در کشور نان هست که مردم بخورند. باید به دولت تبریک گفت که نان در هر کوچه و پس کوچه‌ای پیدا می‌شود. در بسیاری از کشورهای جهان هر جایی نانوایی نیست اما در ایران در هر کوچه‌ای نانوایی هست.

یک پس کوچه که حرف‌های نان را شنید گفت: من یک پس کوچه هستم و افتخار می‌کنم که جوانان در انتهای من جمع می‌شوند و خوش می‌گذارانند.

باقی بقایتان

پایان پیام

کد خبر : 89246 ساعت خبر : 10:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89246
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات